Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Kvasthilda - 4 januari 2010 13:59


Årets första måndag får ett kombotema igen. E-Pigan fyller ju år idag och ett av hennes paketpapper får representera det blå och gula temat! Bland alla figurerna finns blå o gula katter. En "Neo" finns avtecknad och en liten pandabjörn. Vår mellantjej gillar japanska figurer och det här presentpapperet är knökfullt av dem!
Vad paketet innehöll? Andra säsongen av 21 Jump Street och Public Enemies, dvs ett par "lådor" med Johnny Depp. Något av det första han gjorde och nåt av det senaste :-)


Our middle daughter celebrates her 18th birthday today so one of the gift wrappers will be the shot for today's yellow and blue themes. She is a big fan og Japanese anime and this wrap is filled with anime cats and bears and some of them are yellow and blue :-)


 


I wish I had more time to fix better shots but I am off to work in a few and there is just no chance of it! Have a great blue and yellow Monday!



Mellow Yellow Monday #50

Blue Monday


    

Av Kvasthilda - 4 januari 2010 12:14


Första Mandagstemat för året är Frost. Piece of cake den här årstiden. Oftast. I år i alla fall :-)

Jag var ute o fotade under nyårshelgen och de stora kyrkstatyerna i brons är täckta av is och snö. Visst ser det kallt ut?? Den här statyn heter Ödmjukhet och vill du se hur han ser ut under sitt frosttäcke, finns bilder här.


 



Mandagstema


Av Kvasthilda - 4 januari 2010 11:24


Håller på att grädda en tårta. Vår lilla mellantjej fyller år idag. Arton sådana. USCH! Var tar tiden vägen??

Storpigan fyller tjugo i höst.... TJUGO??? Nä, stoppa tiden, jag vill kliva av! Hoppas de får ett bra liv när de en gång bestämmer sig för att och framför allt kan, flytta hemifrån. Lillklimpen har några år kvar än. Hoppas jag. Så fort som tiden rusar fram vete sjutton det heller. O sjutton är det han blir, nästa gång!


Snön hänger kvar i träden, men det rör sig så sakteliga i grenverken så det faller väl bort snart. Maken sa att det skulle komma mer snö den här veckan så det lär väl ändå fortsätta se ut som ett florsockertäckt landskap ett tag till. Bara det inte påverkar min tågföring får det gärna se ut så här jämnt! Vackert som bara den.


Katten har damp. Han smyger i sina kartonger. Jag gick in i köket för att titta till kakan i ugnen och när jag kom tillbaks hit stod han utanför en av sina kartonger. Oooops, där kom hon igen, såg han ut att tänka och Wosh, tillbaks in i lådan. Jag satte dit foten o SMACK säger det så har man en tass med dess klor i sockan. Fast han leker snällt. Bits aldrig o klöser inte, utan bara "kramas".


Nu ringde klockan. Bäst jag ser om kakan/tårtbotten är klar!


Av Kvasthilda - 4 januari 2010 11:00


Tema nr nr 155 Kött

5/365


Jag mixar två teman idag. Bilderna visar vår middag från igår, före och efter så att säga.... Hade kunnat blanda in jägaren också (tema nr 125) men jag tar det en annan gång.


Andra bilden visar så det färdiga resultatet. Lite tråkigt med pommes i stället för en god gratäng, men kocken var inte på strålande humör när middagen tillagades. Dock blev såsen suveränt god, vilket normalt brukar vara ett tecken på kockens humör. Ibland lyckas det ändå!

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson


Av Kvasthilda - 4 januari 2010 10:45


Tema nr 58 Fjädrar

4/365


Jag mixar två teman idag. Bilderna visar vår middag från igår, före och efter så att säga.... Hade kunnat blanda in jägaren också (tema nr 125) men jag tar det en annan gång.


Första bilden visar fjäderdräkten från en tjäderhöna. Läcker med sina gulbruna färger. Allt för att inte synas där hon ska ligga på sina ägg i snårskogen. Orrtuppen vi också hade på middagsbordet igår är ju mest svart, med några vita fjädrar så hans lite prästlika fjäderdräkt fick stå tillbaks för tjäderhönans färgrikare.

 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards