Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Kvasthilda - 23 maj 2012 22:02


Kanske inte fullt men håvetes varmt ær det i alla fall. Sitter på Tomta o ska ta ut tågorder o annat i sedan klargøra loken o fara ner till hamnen. Har inte sovit en blund ikvæll. Några få minuter på eftermiddagen men den hær natten blir inte kul. De har haft nåt dunderkalas vid Rica hotel eller nånstans i nærheten o det har dundrat musik hela kvællen till klockan nio - o då ær det ingen ide att førsøka slå igen de grøna før klockan ringer några minuter senare.

Dock har man fått skvallra lite ikvæll. Gick ner o kækade lite buffe o pratade med tjejen som bytte skift med mig. Hion brukar aldrig træffa nån i Narvik sæger hon. Hennes mor ringde o blev smått chockad nær dotra meddelade att hon minsann hade sællskap idag.

Tog en svæng på By1 o tittade till KappAhl o jæklar i snuset vad jag ska handla nær lønen kommer. Måste ju ha en ny garderob. Fasen man ska ju ut o frottera sig med blåblodet i Estockolmias skærgård o kan inte åka i de paltor man slitit på i flera år. KappAhls paltor får duga. Før sjutton... Duger H&M åt First Lady of the førenta staterna kan væl KappAhl duga åt moi.

Men de har snygga paltor i vår! Mina færger rakt igenom.

jaja. Det ær væl bara att sætta igång då om jag ska ta mig ner till hamnen till elvasnåret.


Av Kvasthilda - 23 maj 2012 11:03



Himmel vilken mottagning det är längs malmbanan. Not. Sura 08-tweens som inte har nån täckning på mobilen. Inte ens Telia håller täckningen häruppe o överallt. Men kom inte med Comvic eller vad de nu har, för det funkar definitivt inte. 

Av Kvasthilda - 23 maj 2012 09:00


Tema nr 349 Vår

144/365


Struntar i det jag tänkt köra för mina årstidsteman o kör nåt helt annat. Så här såg det ut efter järnvägen för ett par veckor sedan. Vattnet vräkte ner efter bergssidorna. Fick uppmaningen att ta det lite lugnt på väg ner. Nog bäst det... Risk för underminering när vattnet trycker på. Det gick bra o bara nån dag senare var det lugnt just här. Snön fick väl totalspatt o smälte med rekordfart. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 maj 2012 08:42


Hoppsan. Caps Lock. Sorry. Brukar undvika att SKRIKA om jag kan o har ju en liten egenhet att skriva alla mina rubriker med gemener - som inte är ett namn eller visar nåt speciellt. Men mina vanliga dravelinlägg rubriceras med gemener, inte VERSALER. Nåja, det får ligga kvar där o skrika då. 

Spanjorer/mexer eller varifrån de nu kommer, är fanatiska skrikare. Har träffat några via Internet och i klippdockssammanhang. Ofta, ofta uttrycker de sig med VERSALER. O helst med fyrahundrasjuttiotre utropstecken efteråt. JAJAJAJJAJAJAJAJAAJAJAJAJAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!! Typ. Vad fasen det då betyder. Har läst spanska några terminer i skolan men det där fattar jag inte. Nåt kraftuttryck - på glädjesidan. Men ett evigt skrikande är det. Jobbigt att läsa - det lilla man nu förstår. 


En dag i Narvik väntar. Skulle egentligen vara på väg om några minuter men jag åker persontåg upp o tar hem ett godståg då jag bytte tur med en tjej. Behöver ringa nån vettig männ'ska först. Handledare/instruktör eller så. Jag MÅSTE (o där skrek jag, eller höjde i alla fall rösten lite) ta reda på hur man på bästa sätt byter ände i en mult. Får inte till det där o vår praktik är ju lika med NOLL, zilch, nada. Ska inte åka med magknip varenda gång jag ska hämta en mult på Tomta för att jag inte får till det där med bromsarna. Fan vad jag hatar den här firman emellanåt. Just nu är två av instruktörerna på semester. Eller de kanske har återvänt nu. Måste kolla fejjan. Det är ju där man får veta allt. För jag är hopplös på att ringa folk. Vill inte störa. Sover de? Har de fridag? Jobbar de? Att lita till schemat funkar ju inte. 

Nä, kaffepannan har puttrat färdigt. Ska fylla termosen o kika igenom telefonlistan. 

(strax före nio o där passerar "mitt" tåg, det jag egentligen skulle ha)

Just ja. Höll ju på att glömma. Strålande? Ja, solen givetvis :)) 


Go'Morron! 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards