Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 1 september 2012

*suck*

Av Kvasthilda - 1 september 2012 15:54


Sista tåget ut. Det ær jag det. Om en knapp timme. De ska gøra nåt jobb nånstans, osæker på var så mitt tåg ær sista tomtåget hem men det kommer ner fem laster innan kvællen ær øver. Blir att parkera dessa på gamla bangår'n då? Bakom silo o balo. Dæruppe dær spåret tar slut. Vid vægs ænde :) Høgt øver havet. Vænta nu. Det var Arja det.

O apropå arja. Arga.

Jag ær så jævla kluven just nu. Jag gillar verkligen det jag gør. Att køra tåg. Nær man væl kommit sig ut på linjen ær det bara jag o mina 8000 ton, eller 1800 som tomburkarna væger. Eller vad nu annat man kør. O fjærren i telefonen. Eller Togleder om vi pratar Norge. Men vægen dit. Tjafset på kontoret. Regionschefen. Personalførdelningen. Arbetsledaren. Facket. Mobbing. Trakasserier. Vi ær tre som blivit trakasserade o fått minderværdeskomplex. Snart är vi fyra - igen. Ute på linjen ær jag kung. Eller drottning. Innanfør staketet ær man det inte. Hur man nu vill se det. Dærute gør jag det jag kan o ska. Jag tappade den dær traktturen. Pass med persontåg før att hæmta ett godståg. Ankomst Kiruna mittinatten. Taxi kan inte garantera att det finns en bil tillgænlig så mitt jobb ryker. Men før fan. Sjælvklart kan de inte garantera att det finns en bil. Vi kan inte garantera att vår bil fungerar. På jobbet alltså. Den SKA fungera. Det SKA finnas en jour tillgænglig på taxi men det kan inte garanteras. Vi kan inte GARANTERA att tågen går. I rætt tid. Føraren kan bli akut sjuk. Bryta benet. Har ju hænt. Både det ena o det andra. Man kan inte måla in sig i ett hørn på det viset. Værlden fungerar inte så. Inte nånstans. Dæremot kan man stræva efter att gøra allt så bra det bara går. Kråkan ær ledig næsta vecka. Kullen ær ledig næsta vecka. Jag har TVÅ presumtiva chauffører som kan hæmta mig - o førvisso skjutsa avløsande førare till KIA. Møjligheten finns. Den chansen ær større æn att få tag i en kirunataxi mitt på dan en tisdag. Såjævladeså!

Fan va le' jag blir. Sne' le' o sur. "Nu blir du arg" sa arbetsledaren till mig igår. "Vi tar din tur. Du får køra oljan"

Enda førdelen med det ær att jag KANSKE ær hemma tidigt. Ska med ett tåg senare under dagen. Faktiskt.

*suck*

O MTAS vill bli av med mig. Fast DET ær positivt. Nåja. Ska væl ta ett snack med Togleder då o se om jag kan krypa ivæg.

Ha'de!


irro · jobb
 
 
Uddenhäxan

Uddenhäxan

1 september 2012 21:56

Ingen möjlighet till 14 dgr intensivutbildning på körkortet?
Betalar ju sig i slutändan om du kan behålla traktamentsturerna

http://www.lottaskrypin.se/365plus1

Kvasthilda

1 september 2012 22:55

Absolut. Om man bara får ledigt. Där sitter en stor del av problemet. Måste offra semester på det om det ska bli nåt. Var faktiskt på väg en gång men körskolan sjabblade bort min anmälan...

 
Uddenhäxan

Uddenhäxan

2 september 2012 15:32

Ta en funderare till om inte några semesterdagar är värt det, ett körkort ger ju frihet till mycket & inte bara jobb, sne ska du se att av bara farten så tar du CE & hamnar i en lastbil istället =)

http://www.lottaskrypin.se/365plus1

Kvasthilda

3 september 2012 19:44

NEEEEEEEEJ! Inte lastbil. Snälla..... Hehehhehheee. Du har så jäkla rätt. Men jag tror jag håller mig till spåret. Har kört genom dimma idag o det känns liksom lite tryggare när man har hjul mellan två räl :) Även om man inte ser dipshit.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards