Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 10 september 2012

krackelerat ödleskinn

Av Kvasthilda - 10 september 2012 16:14


Under mina tre timmar i Boden häromdagen skulle jag gå på apoteket bland annat. Tog ett par pauser på vägen dit o hamnade bland annat på Kicks. Målade naglarna på morgonen innan jag for från Kiruna o konstaterade att mitt nagellack var kladdigt och behöver bytas ut. Gick in för att leta fram en ny flaska av densamma men hittade inte märket av nån anledning. Fastnade bland OPIs nya lacker o bland annat deras Spiderman-färger. Jag drogs till den gröna, likt flugan i spindelnätet o vände upponer på den för att se vad den hette. Just spotted the lizard. Så heter den. O visst får man en känsla av ödla? Lite grönt o lite guldigt o lite blått. 

Yrslade vidare bland färgflaskorna o hittade magnetfärgerna från IsaDora. Tyvärr fanns inte den rosa. De har visst aldrig fått in den. TRIIIST. Plockade bland de mörka färgerna som fanns, två gröna, ett par bruna, ett par lila o vad mer. Den trista är att alla säljs med samma magnetmönster. Å andra sidan hade kanske variationen varit för stor om man kunnat välja bland alla mönstren ockå - och bara vissa blivit sålda. Nu har de andra mönster som tillbehör. Ah. Fick bli en grön o en lila. -ish. O ett par extra magneter. Medan spenderarbrallorna var på frågade jag efter IsaDoras kracklacker vilka jag också blev hänvisade till. Tråkiga färger. Men de är ju inte meningen att vara sketaroliga. Det är ju effekten som sådan som är det fina i kråksången. De finns i nån brunmurrig färg, nån blå o grön om jag minns rätt. En vit, en svart, nån grå. Minns inte exakt. Åsså den beige jag valde först. Tittade på den rosa o tyckte det skar i ögonen med den där matta bubbelgumfärgen. Äh, Tar den också. Summa summarun, dryga sjuhundra pix för lite glimoglam plus lite borttagningsmedel. Skulle ju åtgärda eländet jag hade på naglarna o hade den där ödlan i åtanke. 




När jag så kom mig till Långträsk o hittade någa minuter till att leka med naglarna. O tillome hittade rondeller i en av gubbens lådor... av badrumsskåpstyp. Inte gubbatyp. så satte jag mig ner med lackerna o funderade. Hmmm... Måste nog testa det där krackelacket i alla fall. Sagt o gjort. Tog den rosa då jag ju hade rosa lack på naglarna redan o målade på. Första nageln blev inge bra kan jag tillstå men sen gick det som på räls. Tog några sekunder o lacket började dela sig. Häftigt! Så med glittrigt underlack i mörkrosa o guld med det tråkiga matta rosa ovanpå blev resultatet detta. O nu behöver ni ju inte studera mina hemska nagelband o skivade o sneda naglar o allt annat som hör denna lokförares torra händer till, utan spana bara på lacket. Kulijul. Lacket fick sitta kvar. O gör så än idag fast det matta är nu högblankt liksom resten. Det blir så efter några dagar. Nästa gång blir det ödlor på fingrarna. Tror jag. Spidermanlacken finns ju också med krackeffekt såg jag nånstans. Fast nåt sånt har jag inte. Funkar väl med det beige från IsaDora då. 



 
 
Ingen bild

dotra

10 september 2012 18:40

kan slå vad om att det där gröna lacket är från spiderman-kollektionen! + att jag ville ha dom där mönsterlacken juuu

Kvasthilda

10 september 2012 18:59

men jooo

 
Ingen bild

dotra igen.

10 september 2012 18:42

ok.... erkänner att jag inte läste hela inlägget innan jag påpekade spiderman i den tidigare kommentaren. men ååååh. jag vill också haaaa.

Kvasthilda

10 september 2012 19:00

aooo. I veit.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards