Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 september 2012

ett brev från mor till dotter

Av Kvasthilda - 22 september 2012 10:25


Brev från en mor till en dotter:


"Min kära flicka, den dag du ser att jag börjar bli gammal, ber jag dig ha tålamod, men framför allt, försök förstå vad jag går igenom. Om jag upprepar samma sak tusen gånger, avbryt mig inte genom att säga: "du sa samma sak för en minut sedan"... Lyssna bara. Och minns tiden då du var liten och jag skulle läsa samma saga kväll efter kväll, tills du somnade.


Bli inte arg på mig när jag inte vill ta mitt bad, och genera mig inte. Kommer du ihåg när du var liten och jag fick springa och jaga dig ifatt dig för att få dig att duscha?


När du ser hur okunnig jag är när det gäller ny teknik, ge mig tid att lära mig och se inte på mig på det där sättet ... Kom ihåg min älskade, hur jag varje dag tålmodigt lärde dig många saker, som att klä dig själv, kamma ditt hår och ta itu med livets alla möjliga frågor... Den dag du ser att jag börjar bli gammal, ber jag dig ha tålamod, men framför allt, försök att förstå vad jag går igenom.


Om jag tillfälligt tappar koll på vad vi pratar om, ge mig tid att minnas, och om jag inte kan, bli inte nervös, otålig och frän. Du skall veta att för mig är det viktigaste att vara med dig.
Och när mina gamla trötta ben inte låter mig gå så snabbt som tidigare, ge mig din hand på samma sätt som jag erbjöd min hand till dig när du skulle gå för första gången.


När den dagen kommer, var inte ledsen... bara var med mig, och ha tålamod med mig, när jag färdas på resan mot slutet av mitt liv. Jag värdesätter så högt den tid vi delat tillsammans, där glädje och kärlek alltid varit det viktigaste för mig.


Med ett stort leende och den enorma kärlek jag alltid har haft för dig, vill jag bara säga, jag älskar dig... min älskade dotter."


 
 
Ms. T

Ms. T

23 september 2012 13:55

Skrev ju här men vete 17 var kommentaren hamnade...

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Kvasthilda

23 september 2012 21:48

Den hamnade under krysset:

"När blir DU gammal då när JAG blir det om cirka 50 år??? Hahaha. Man är inte äldre än man känner sig!"

Så sant :)

 
Ingen bild

Ms. T

24 september 2012 10:18

Som en kvinna sa i "Karlavagnen" för några år sedan, det finns gamla 30-åringar och unga 80-åringar./ Ett par damer på Gotland blev förvånade och en trodde ju att jag var en ung flicka i 30-årsåldern som var ute och reste! Väldigt fint sagt det. Håller mig igång och ung på olika sätt med diverse intressen samt motion. Igår eller för någon dag sedan fyllde en kvinna 110 år, landets äldsta. Häftigt, eller hur?

Kvasthilda

24 september 2012 13:22

Ja, sån't är häftigt. Har sett 90-åriga damer som är hur pigga som helst o fyrtioåringar som haft ena foten i graven. Det varierar enormt.

 
EnGalenGet

EnGalenGet

26 februari 2013 17:29

Så vackert. När jag läser sådana här fina saker tappar jag oftast mina egna ord och kan inte förklara hur jag tycker och känner om dem. xD
Samtidigt som den är fin är den också sorglig. "När den dagen kommer".
T.T

http://vadihelefriden.bloggplatsen.se

Kvasthilda

27 februari 2013 01:26

Kan inte ta cred för den texten - den är kopierad från annat håll :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards