Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Kvasthilda - 15 april 2013 19:35


Helgdag på en måndag. Så kan det bli om man är lokis. Ledig idag. Skönt. Firade det med att ligga kvar i sängen halva dagen o läsa en bok. Nu funderar på jag på vad jag ska läsa nästa gång. Har en massa bokserier jag läser och några olästa böcker men frågan är om de jag har verkligen är nästa bok i kronologin eller om det är fler emellan. I ett par fall vet jag att det ska in ett gäng böcker så de rör jag inte, innan jag fått hem det som ska läsas före. Mycket övernaturligt är det. 


Läste just ut en bok som rekommenderats av bland annat bokhora. Angelologi, Änglarnas tecken av Danielle TrussoniMin recension av denna låter som nån kommenterade. Bra första del. Oerhört trögläst andra del med en massa information och historia. Teknisk. Sista delen är tillbaks till nutid och det händer saker. Vet inte vad jag tycker om boken. Från början tyckte jag den var lovande med nunnan Evengeline i fokus och en kille vid namn Verlaine som söker information om något han egentligen inte förstår vad det handlar om o deras vägar korsas i jakten på information. Evangelines nyfikenhet ger henne lite predikamenter. Som nunna kan man inte ljuga och narras men det gör hon. Flera gånger. Andra delen gav mest huvudvärk. Det är mycket bibelcitat och som sagt, tekniska termer. Tredje delen och hela boken slutade lite i en cliffhanger.  

Det sägs att det ska komma en uppföljning till denna. Med tanke på slutet i första låter det som en god idé. Eller det skulle komma en uppföljare, i fjol. Tror inte jag sett den. Måste kanske gå o spana i internethyllorna. 

Jo! Det finns en, men bara på engelska ännu. Angelopolis. (titta inte om du inte läst första boken!


Åsså en bild jag tog i Narvik häromdagen för att eventuellt använda i 365an. 


Av Kvasthilda - 15 april 2013 09:00


Tema nr 259 Räcke

105/365


H



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards