Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 april 2013

Av Kvasthilda - 16 april 2013 16:25


Såg några blänkare på facebook igår o tittade in på Aftonbladets hemsida och lyssnade till President Obama's tal till nationen efter ännu ett vansinnesdåd. Två bomber som briserade vid målgången av Boston Marathon. Fattar inte varför sån't händer. En bomb och en person är nog så illa men det här var två väl placerade bomber. Tre pratades det om ett tag. Tre är döda i alla fall. Av dem en åttaårig pojke. FY FAN säger jag.


VARFÖR? 


Av Kvasthilda - 16 april 2013 09:00


Tema nr 246 Påträngande

106/365


Inte så kul när sån't här tränger på! Snömassor rasade från en fjällsluttning på Ofotenbanen och när vi passerade senare, skrapade det i på sidorna av tåget. Jag ångrar att jag inte passåkte med föraren uppför banan, då de hade avstigande på en av fjällstationerna och jag där hade kunnat byta plats o blivit en "vanlig" passagerare. Hade velat se det där från lokhytten. Pinnarna talar om för Togleder att det gått en lavin, eller rasat nåt annat ner på spåret. Nu vet inte jag om just den här lavinen var så stor att den gav utslag på rasvarselanlegget. Det hände nån gång under den dagen. Jag körde ner ett tåg vid lunchtid - eller strax efter - och då hade det inte rasat. Tror persontåget som kom ner till Narvik (och som vände i det här, vi åkte med), var första tåget att passera. Spännande! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards