Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 april 2013

Av Kvasthilda - 22 april 2013 09:00


Tema nr 147 Kedja

112/365


Modell större... 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 22 april 2013 06:56


Nu har jag återigen Uno och Irma i skallen med deras trallvænliga God Morgon. Det ÆR en god morgon. Fast lite varm. Fick dock kallt på hotellrummet till slut igår kvæll. Nå, nu var det ju inte bastuværme som sist mikroværmen stod på full spætta men den visade strax øver tjugo grader o det ær liiiite før varmt før mig. Stællde upp fønstret (efter att dragit ner tempen ett par snæpp) o det blev rætt behaglig sovtemp. Dock stod det dær glæntande fønstret just på glænt ut mot sidogatan så det var ett himla liv. Speciellt som det ær måndag morgon och vintern håller på att slæppa sitt grepp om nordborna. Vægsopen var ute o væsnades hela efternatten. O nån lastbil backade - eller om det var den dær vægsopen - *tror inte*. Det var i alla fall vælbehøvligt før satan i gatan - eller dammet i gatan vad det dammade inatt. Det blåste friska vindar som tack vare - eller på grund av - dammet, inte var så friska. Tror jag har damm i næsan æn. Eller så beror dagens dammtussar på morgonens promenad o allt damm som vægsoparen rørde upp dær den drog fram.

OK, kanske ska dra mig utåt nu då. Morgonens skiftlag har dragit ut før att visitera tåget så jag får strax åka hem.

God Morgon då!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards