Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 april 2013

Av Kvasthilda - 26 april 2013 17:06


Eller äh. Inte så farligt. Sitter i kuren i svappis igen, i stället för att ta ut mina order i Narvik o vända hem därifrån med ett malmtåg. Blev lite rockad i turlistorna pga en sjukskrivning. 

Det fanns tårta på jobbet idag. Antagligen en CATO-tårta. Kan ha varit fredagsfika men det tror jag inte. Inte en männska på jobbet när jag kom dit. Lite jobbigt för jag behövde få ut ett par handskar. Glömde ta dem med mig o jag avskyr att klättra lokstege utan dem på - o än mer över vagnar i svappis. Satani va' skitiga de är. 

Har en massa bröte att ta rätt på i källaren också. Saker att tvätta. Vårt avlopp bestämde sig för att slå bakut o krypa upp i tvättstugan häromdagen. När jag gick ner för att hämta min uniform från torkrummet möttes jag av odörlukt o vatten utanför tvättstugedörren. Öppnade den o *eeeeeeeeeeeek*. Hela tvättstugan var fylld med brunt o iiiiickigt vatten. Gick upp till Kf o pratade med honom o bad honom ta kontakt med nån som kunde komma o fixa avloppet utanför. Träffade Kf igen innan jag gick till jobbet idag o det är visst nåt som hänt med brunnen utanför. Nu måste den grävas upp o lagas. *yech* 

Jamenjahaaaa. Där ringde en annan granne o meddelade att de har problem med skitvatten i källaren. *gaaaah* Gubben är mellan flygplan o svarar inte i telefonen. Då kommer snart folk i åttan o meddelar att de har stopp i ett avlopp också då. När det är stopp hos dem brukar det arta sig så att det syns vid garagen. Såååå mysigt. *not* 

Grannen som var så duktig o skurade o gjorde fint i tvättstugan. Jag var tvungen att bära in skiten tillbaks dit för att hitta tiden att gå igenom dem o tvätta o tvätta o tvätta om det som blev drabbat. Får skura igen sen. Måste ha nåt antibakteriellt. Nå, vi har ju klorin. Får slänga sån't i skurmedlet. Åsså ska jag fixa trappen. När fan jag nu ska hinna allt när det är jobb, jobb, jobb. Har ett inställt tåg på söndag men det hjälper föga för det är från Narvik o jag kommer nog hem senare beroende på vad det finns att passa med hem. Eller så kommer jag hem på morgonkulan men måste ju sova så det går på ett ut i alla fall. Sova i Narvik, komma hem utvilad, komma hem o inte vara utvilad alls. *bah* 

Nåja, det är då det. Kan inte göra så mycket härifrån i alla fall. 


Av Kvasthilda - 26 april 2013 09:00


Tema nr 23 Blött

116/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards