Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juli 2015

Av Kvasthilda - 28 juli 2015 22:06


Det är de där små små irritationsmomenten som gör't. Fast nu har det inte lett till stjälpning av nån stor lastbil eller ens en liten trehjuling. Mest lite smått irriterande ögonkast o muttrande. Vet inte varför men jag irriterar mig över inloggningen till Bloggplatsen. Hahahaha! Tidigare har jag haft den bloggen jag varit inloggad på senast först i listan, exempelvis malmdamm. Nu ligger den alltid längst ner i listan för de ligger i bokstavsordning! Så kan det också bli. 


Av Kvasthilda - 28 juli 2015 09:41


Det blev inget jobb inatt men jag är aptrött i alla fall. O inatt har jag en T18 att se fram emot. Måste försöka hitta en stunds sömn under dagen. Vaknade strax före nio efter vak till nån gång. Fick ett mess från Sonen. Var beredd mellan 9-9.30 Posten kommer o ringer på. Hans dator har kommit. Hur han ska ha tid att jobba när han kommer hem är en gåta... Bökade in hela berget av kartonger i hans rum. Lite trångt därinne. "Men katten får inte äta på lådorna" så det var bara att ta i o flytta allt då. 


Undrar om jag ska fara runt o leta lite syrener idag? Ids jag det? Kanske åka o umgås med Ollivander lite? Busungen. Han håller sig i skinnet ända tills han ser mommo. 

Nå. Bara tiden vet vad som sker. 

Go'Morron! 


Av Kvasthilda - 28 juli 2015 09:00


Tema nr 167 Liljor

209/365


En av mina favoritliljor. Mammas vita hade bara en blomma i sommar. De rosa blommar desto mer.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 juli 2015 17:10


Håller den att det blir en lugn natt. Tummen. Eller båda. T15. Jag ska vara tillgänglig för jobb 15-03. Har dragit upp ljudet på den där hisekliga Windows-mobilen (W8 i den, *isch*) för att den ska höras. Blir lite orolig så jag ringer upp den med jämna mellanrum för att vara säker på att den fungerar. 

Fixat mailen idag. Hade fel användarnamn. Eller ett annat än det jag "skulle" ha haft. Pratade med en gammal klasspolare på supporten idag. Skoj. Han sökte ju senaste utbildningen men föll på det där 33-minuterstestet. Följ en prick på en svart skärm i 33 minuter... Notera när den gör ett extra långt hopp... Livet efter järnvägen. Mononononotoooooonnnnnnt. Inga rälsskarvar som håller en vaken. Eller söver en för den delen. Badabam, badabam, badabam, badabam... 


O apropå det... Kläppen hann med tåget. Var lite orolig när han hade bara fyrtio minuter från att flyget tog i marken tills tåget skulle ankomma enligt respektive tidtabell. Pratade just med honom o han satt på tåget hörde jag. Skönt! Får se om nån av hans morbröder möter upp på stationen när han kommer dit. Stockholmsbrolle är i Falun o hälsar på o de bor visst hos Lillebror.  


Har träffat Lillmonstret idag. Vi skjutsade hans morbror till flyget (o jag hann med att säga hej till Ålen som jobbar där sen ett år eller så tillbaks). Den lille skiten sprang som en skållad råtta runt i hallen. Trots att han är en decimeter för kort hukade han sig varje gång han sprang under banden till incheckningsgångarna. Ingen kö, så det var inte så mycket folk han kunde krocka med eller bagage att snubbla över. Rackarunge. Sprang flera gånger mot dörrarna också. De har ju självöppning men han passade mest på nbär nån kom in o de redan stod öppna. Snabb som en vessla.

Dörrar ja, Han har kommit på det där med att öppna bildörren... Barnlås!! Vilket verkar finnas på SysterYsters Pontiac. Jag tog mig aldrig ur den i alla fall. Nåt baklås eller så i ena bakdörren. O i den ligger min keps. Har bett Sonen ta hem den men hans minne är lika teflonklätt som SysterYsters så kepan är säkert kvar i Falun när Dotra o familjen kommer ner. 


Nä, fortsätta plocka lite i allt bagage o paket o annat. Jag vill ha GARDEROBER!!! Finns ingen plats för dem. 


Av Kvasthilda - 27 juli 2015 09:00


Tema nr 318 Trångt

208/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 26 juli 2015 22:20


arrrgghhhh. Varför?? Har installerat Norton för Chrome o varenda jävla sida man öppnar nu får en irriterande popuprand i överkanten som säger att sidan är säker. *grrrrr* 


Hemma igen. I Kiruna blåser o regnar det som överallt annars. Min kompis Rieckie i Australien tycker att de har varma temperaturer för att vara vinter. De har 25,6 grader.... O vi pratar Celsius nu, inte Fahrenheit. Vi har sommar o femton. Fjorton. Tio. Vi får 30 grader i helgen. Femton på lördag o femton på söndag. Joråsåatt. De har vinter o vi sommar.... Har passerat blommade syréner på hemvägen. 


Semestern är slut. *blech* 


Halt är här med sina Tre T. O Luna spottar o fräser. Tara morrar o småskäller. Ett jäkla liv. 


Mötte Dotra på hemvägen. Hon har semester o har två av katterna med sig så nu är Luna ensam hemma. Visserligen mår hon bra av att vara ensam kisse hos oss men det blir urtråkigt i längden. 


Hälsade på den andra Dotra på jobbet när vi kom till stan. Köpte lite mjölk o annat. 


Nu måste jag dra igång en maskin tvätt åt Sonen. 

Av Kvasthilda - 26 juli 2015 09:00


Tema nr 338 Vandring

207/365


De traskar o traskar o traskar. Längs vägen. Över vägen. På vägen. Mest i vägen. 

Ensamma. I flock. Helt utan mål eller mening. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 25 juli 2015 10:46


Så blev det lördag igen. Ljudet från panflöjten i näst sista melodin seglar ut i etern o jag börjar skriva. Var inte så svårt idag. 


Vi började med fina Eva Cassidy som sjöng Over the Rainbow ursprungligen hämtad ur filmen om Trollkarlen från Oz


Efter det blev det pianospel och sång av Fats Waller


Sen gjorde Eldeman en sån där fånig dubbel igen. Ekorr'n satt i granen följd av Mors lilla Olle. För krysset behöver vi en ekorre o björnens ide


Det är en knasig ovana han har. O vanor sjunger Tove Lo om. Habits


Tomas Bland ledde Göteborgs symfonietta genom Taubes Nocturne, eller Sov på min arm. 


Vi slsutade i halvlek med Helen Sjöholm o visan om Tobakshandlarns vedermödor. 

Så hade ja 'nte rakborstar och rakhyvlar och tvålar
Och papper och kuvert och pennformerare och nålar
Gummisnoddar, blyerts, bläck och blåkrita och gem
Djungelolja, halstablett och schamponeringscreme
Och påskakort och julakort och tusch och dragningslister
Skurpulver och visor, notesblock och kontorsklister
Hud- och tand- och skokräm, naftalin och tidningen
Så hade jag fått klappa igen för längesen

 

Nån dans uppå rosor det rakt inte ä'
Och ändå så måste man buga och le
Så fort som butiksdörrn sig öppnar på glänt
För futtiga, fattiga, åtta-å'n-halv-procent...


Varför vill du inte ha mig? Den frågan ställde sig Larz-Kristerz. De kan ju ringa Carina då kanske? 

Varför vill du inte ha mig
Jag har väntat sen april
Jag är här och jag vill ha dig
Kosta vad det kosta vill
Varför vill du inte ha mig
Säg hur kan du säga nej
Varför vill du inte ha mig
När jag är kär och vill ha dig

Inte lätt det där med kärlek...


Aladdin, han fick både prinsessan o halva kungariket han... 


Han var en rövare o bandit o ingen prästson direkt. Fast prästens ungar kan ju vara värsta huliganerna. Son of a Preacher Man. Det var en av Dusty Springfields hits. 


En annan rövare o bandit, eller Peter Pan för den delen, var underbare Robin Williams. Han sjöng på spanska idag. Frankies My Way


Sen kom vi då till Dana Dragomir och hennes panflöjt. Astrid Lindgrens Mio min Mio. Blir alltid lika fascinerad när jag tänker på att Christian Bale var med i filmen. 


Vi slutar dagens kryssövningar med Roy Orbison. 

I'm glad to give my love to you.
I know you feel the way I do.
Anything you want, you got it.
Anything you need, you got it.
Anything at all, you got it.
Baby!
Anything you want, you got it
Anything you need, you got it
Anything at all, you got it
Baby
Anything at all
Baby
You got it


O med det var veckans fylleriövningar till ända. 



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards