Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juli 2015

Av Kvasthilda - 21 juli 2015 09:00


Tema nr 240 Regndroppar

202/365


Detta må väl vara ett av sommarens mest självskrivna och minst svårfångade teman? Himmel. Ja, himlen har stått vidöppen varenda dag i sommar. Sommar? Vilken sommar? Jaja, Det står i alla fall juli i almanackan. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 20 juli 2015 14:38


Packar o skickar. Åker norröver inatt o mammsen fick ångestattack. Nä?? Du åker väl i morgon? Tisdag var det ju? Jo, 00.30 är tisdag... 


Varmt. Sommaren verkar ha hittat hit idag. Mamma förbereder middagen. Fläskkorv o mos. Mumma. 


Maken är på Sundskär med Mia. Han har varit på Ekerö i helgen sa han. Vill också fara dit! *buhäää* Vi lär nog inte ses förrän nån gång. Får bara hoppas att mina ledigveckor sammanfaller med hans, om han nu fortsätter jobba varannan vecka. Skulle inte förvåna mig om det också blir fel... Liksom helgerna o Pigan. Vi jobbar mot varann. Hoppas nån vill byta helg med mig i höst/efter nyår. 


När jag kommer upp till Långträsk igen, ska jag dona lite med 365-orna. Har några på lut. Ids inte dra igång gam'härken just nu. Måste installera mitt fotoprogram på den här datorn men jag har det ju inte med mig. 

Av Kvasthilda - 20 juli 2015 09:00


Tema nr 83 Frontfigur

201/365


Pompens lilla ombyggda bil... 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 19 juli 2015 18:42


Jo. Med ä. O ett extra ä. Så skönt. Har äntligen blivit med fungerande dator. Trodde inte de skulle hinna hit innan jag lämnar Dalom men i fredags fick vi jaga ikapp en Schenkerbil o få våra datorer.


Av Kvasthilda - 19 juli 2015 09:00


Tema nr 304 Syrén

200/365


Ja, vad säger man. I Kiruna hade syrénerna knappt slagit ut innan jag åkte därifrån och i Dalarna har de blommat färdigt för länge sen... Vad göra? Fotade en utblommad klase i en av mors syréner o valde sen att fotografera diverse lila bilar under cruisingkvällen i Säter i fredags. Syréner har en massa fina färger, inte bara lila, men färgen syrén är en nyans av lila. En ljus nyans. Så fick det bli. 





~~~~~~~~~~~~~~~




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 18 juli 2015 13:18


Jahaja, efter en kväll i bilbuller o avgaser sätter man sig till slut o fixar krysset - i direktsändning. Dock tog tiden att göra det här lite längre. Det blir svårt efter pausen, sa Eldeman. Jaha? Nä. Så här såg det ut idag då...


Vi började i rockens tecken idag. Första rockskivan sa han, Eldeman. Rock Around the Clock. Bill Haley & The Comets


Vi går över till en annan himlakropp och lyssnar till Steelmen som spelar Solen lyser även på liten stuga. Kai Gullmar skrev texten. 


Erik Eriksson ledde Kammarkören genom svensk filmmusik. Filmerna handlade om det som hände i Lönneberga och huvudkaraktärerna var ju, framförallt Emil men även lillasyster Ida ibland. Svend Asmundsen flikade in emellanåt. 


Utanför stugans knut gör väl solen så att blommorna blommar, som Ida brukade sjunga. Det gjorde även Frida. Även en blomma i det fallet. 


Benny tyckte nog att Frida var en Sunny Girl under några år. Just den sjöng Svenne för oss o de var båda medlemmar i gruppen Hep Stars


Neil Sedaka sjöng sin Happy Birthday Sweet Sixteen. Flamingokvintetten gjorde den på svenska, Hon fyller sexton år idag


Om du rör vid mig. Vi har hört den i radion ett par gånger idag. Fast den heter Kom hem till mig. Jennifer Brown


Så går vi på musikal. Tommy Körberg och Carola sjöng ur The Sound of Music


En annan duett hörde vi sen. Something Stupid. Frank och Nancy Sinatra. 


Vikinger igen. Christer Sjögren sjöng en av deras låtar på tyska. Du försvann som en vind heter den på svenska.  


Vi slutar i Bad Blood. Nä... Så kan vi inte ha det. Taylor Swift var det i alla fall. 


Nä, just det. Så kan vi ju bara inte ha det! Ikväll blir det Diggiloo med Andreas, Martin, Kjellman, o många fler. Dalhalla here we come! 

Av Kvasthilda - 18 juli 2015 09:00


Tema nr 262 Slemmig

199/365


Vanlig skogssnigel? Spansk skogssnigel? Den senare är även känd under namnet Mördarsnigel. En slemhög är det i vilket fall som helst. 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 juli 2015 16:46


Ikväll blir det visst besök i kandidaternas huvudstad. Cruising i Säter. Ska bara ta oss in till stan o byta bil. Måste ju ha snyggobilen när man ska ratta runt bland andra åbäken.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards