Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2015

Av Kvasthilda - 24 september 2015 09:00


Tema nr 92 Födelsedagstårta

267/365


Oves tårta.



 En glad åttioåring :) 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 september 2015 22:41


Det är precis vad denna onsdag varit. For på stan med Pigan o Ollivander och himmel vad busig han är. Hjärtegrynet. Han pratar o pratar o pratar o tittar på en som att man är helt dum i huv'et när man inte förstår vad han säger. Jag pratar inte riktigt "ollivander" än. Enstaka ord är lätta att förstå men ibland blir jag bara blank.... Mommy to the rescue. Fast det är inte alltid hon förstår heller. Mammor har dock en förmåga att tolka de där arvingarnas jibber-jabber mer än andra i kretsen runtom. 


Av Kvasthilda - 23 september 2015 09:00


Tema nr 332 Uppvaktning

266/365


Vi firar en åttioåring på stugvis, med papptallrikar och plastmuggar. 

Grattis till Ove som fyllde 80 förra veckan. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 22 september 2015 19:23


Så jäkla frustrerande. Tradera har stora problem med sina servrar idag. Eller med n-å-n-t-i-n-g i deras servrar. Jag hade span på en auktion o slängde in ett bud i saista minuten. När auktionen tickat ner till 0 stod jag som vinnare. Uppdaterade sidan för att se hela auktionen o... NÄ. Inte min. Sa'wha'???? Provade med nästa auktion hos henne. Där gick inte ens budet in. Loggade ut, stängde ner sidan, öppnade igen o loggade in. Fick in ett bud - i sådär fyra sekunder så stod det ett annat namn där igen (1 startbud som inte var mitt). Sen kommer det från Tradera: 



Nähää?? Skojjaru? Vet ni om det ska ni ju STOPPA alla auktioner - förlänga dem. Hur många frustrerade köpare finns det inte därute idag som inte fått det de traktat efter o hur många irriterade säljare som inte fått betalt det de hade fått om det funkat? "tackar för ert tålamod". Jo tjena. 

Av Kvasthilda - 22 september 2015 09:00


Eget tema nr 36 Ett svar

265/365


Heheheehee.... Här är svaret på gårdagens 365a. O det ÄR ju superläskigt.  


 

Fatta vad mycket toapapper o skit det ska ha legat bland makadamet o sliprarna efter spåren en gång i tiden - då även DDT var tillåtet....  

 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 21 september 2015 16:58


Arrgghh.... Vissa dagar är bara ... blerrk. Luftskallar som jag ska inte finnas till vissa dagar. Ett under att man inte glömmer bort sig själv emellanåt. Fast det gör jag ju. Också. Har inte ätit idag exempelvis... Jo, ett par mackor till frunch. Men inget sen. Har varit en galet fullspäckad dag o den är inte slut än. Hoppas att de inte ringer från jobbet ikväll... Men min tur så blir det väl så. Å andra sidan blir det övertid o det är inte helt fel men nä... 

Nä, ska väl kolla vad som finns i frysen, om man kan hitta på nåt. 


Av Kvasthilda - 21 september 2015 09:00


Tema nr 183 Läskigt

264/365


Vad det är som gör det här så läskigt? Titta i annat inlägg - kommer i morgon...!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 20 september 2015 22:57


Jag läste på Internet att vår ICA i stan skulle ha öppet till 2000 på söndagar. Endast till 1600 på lördagar men full tid på söndag. Närmade mig stan vid 1943 o fundrade (HAH!) om jag skulle ta vägen hem o hämta avierna, när jag kom ihåg att det säkert duger med kollinumret som jag fick via MMS av Kråk häromdagen. For in i Kupolengaraget o parkerade. Gick mot dörren o där tog det stopp. Den var låst. Nähä. Då for jag ut, parkerade på annan plats o gick till stora ingången. Nädå. 1600. Jamenjaha. De öppnar 0800 i morgon igen så jag får väl hänga på låset då. Ett av mina paket går tillbaks i morgon. Till England... Det andra paketet är mitt stativ. Fick ett tips av en kompis o tänkte att va fan. Nu väntar jag inte längre. Supermåne/blodmåne den 28e... Halva priset i Kina eller inte. Eller inte ens det. O ingen fraktkostnad. Snackade just om det. Hur fan kan kineserna ha så billig frakt?? Vissa saker kostar ingenting att få hem. Galet. Från Kina skulle det hur som helst inte hinna komma till den 28e. O nu kan jag ju ta med det till stugan nästa vecka o hålla alla tummar i världen att himlen håller sig öppen såpass att jag kan fota Vintergatan och den där månen. Det är så häftigt att man kan se den där mjölkiga vägen med blotta ögat. Men det måste vara mörkt omkring. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards