Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 januari 2016

Av Kvasthilda - 18 januari 2016 16:45


Klockan på ringning i "morse". Inte kul. Somnade om. Ringde banken o skulle prata med Lena. Sjukskriven. Typiskt. 

For ut o fotograferade solen. Den lyste så fint genom köksfönstret. Tog en tur upp på Loussa (ja, resultatet syns ju i dagens 365a). Kallt. K-A-L-L-T!! Men vackert. 

Flickorna fixade banken på egen hand o kom sedan hem o käkade lite gröt innan E-pigan skulle på jobb. Kråka har ju fått tag i lägenhet. 

Själv ska jag på möte strax, innan jag drar till jobbet i kylan. Får hoppas bilen startar, därborta på lompis. En kompis till mig förlorade sin motorvärmarkabel inatt. Nån idiot har stulit den. Schysst när det är trettio minus. Idi-jävla-oter! 

Nä, packa klart ryggan o dra då! 

Av Kvasthilda - 18 januari 2016 09:00


Tema nr 282 Solen

18/366


Det är inte så lätt att hinna fånga solen på bild den här årstiden. För bara en vecka sen låg den helt under horisonten och de få tillfällen efteråt, har varit för kalla att försöka. Idag kunde jag inte låta bli att ta en tur o försöka fästa den på digitalkortet efter några dagars snöande - o därmed brist på solsken. Den orkar inte igenom snöfilten Bore o Freja la över stan - o hela landet. Inlägget är efterdaterat, för bilden togs ett par timmar efter att det postas :) Ville dock lägga in det samma dag, dvs idag. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards