Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under augusti 2016

Av Kvasthilda - 21 augusti 2016 09:00


Tema nr 264 Sittvänligt

234/366


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 20 augusti 2016 10:52

Det var vitt skilda genrer i dagens kryss, men när nu snabben spelas igenom är allt klappat o klart o omknutet med en rosa rosett. 


Vi börjar i tufft land, Hard Country med Kikki Danielsson. Hon har inte haft det alltför lätt genom åren, men är nu tillbaks med full kraft. 


För att klara av nästa melodi behöver vi ett par åror. Blir lite svårt att ro annars. 

Vem kan segla förutan vind?
Vem kan ro utan åror?
Vem kan skiljas från vännen sin
utan att fälla tårar?


Brita Borg är tillbaks i etern, idag i duett tillsammans med fabror Evert. Som i Taube. De sjunger hans Invitation till Guatemala


Nästa melodi har varit melodin för dagen hos oss, de senaste dygnen. Regntunga skyar. Den var med i Swing it, Magistern! en gång i tiden, och då med Alice Babs. Sen har AnneLie Rydé och Robyn spelat in den. Idag var det en av Eldemans gitarrgrupper - The Loddnicks, som framförde den. 


Mycket vatten under broarna. Det kan det mycket väl bli efter såna regn. Water Under the Bridge. Adele


Fläskkvartetten på det. De spelade signaturmelodin ur filmserien om Kurt Wallander. Teveserien om Henning Mankells buttre kommissarie. 


Jules Sylvain bjöd in oss att titta in i hans lilla kajuta


Hjälp! Help med The Beatles. Var ett tag sen han spelade nåt med baggarna. 


Nig och kuta runt. Det är också en titel... Att hänga i julgranen? Nä, kanske i midsommarstången. Äh. Men en ringleksdans är det. Folke Lindesjös orkester spelade melodin av Ulf Peder Olrog.   


Fina Lasse Winnerbäck. Eller Lars då. Tillsammans med Miss Li o de ville inte riktigt lämna varann. 

jag skulle sitta på ett tåg mot Paris
och låta Stockholm va
jag skulle få den tiden över för mig själv
som jag sagt att jag vill ha
jag skulle unna mig att drömma
hundra mil genom Europa
om en främling
lika tillitsfull som du
jag skulle pröva mina läppar mot nån annan
om du lämnade mig nu


En dag jag seglar i hamn. Ja,de där sjömännen lämnar sina kärest..or lite här och där - och återvänder till dem efter dagar och år på sjön. Pajala-Hasse. Inte mycket till stora hav kring Pajala! 


Isbrytare ja. Ymer och Frej heter två av våra stora fina brytare som också far världen runt på de sju haven. Icebreaker. En mycket underlig melodi som var Norges bidrag i årets ESC. Tempoändringar de luxe. Kanske som en isbrytare måste röra sig genom ismassorna. Ibland går det lite lättare och fortare. 


Marlene Dietrich plockade fram en såg idag hon. Lite annat läte än hennes egna mörka röst. Rosa eller såga


Jag säger Aloha, så ses vi en annan vecka. Nästa vecka kryssas det i stugan. Ha en härlig dag! 


Av Kvasthilda - 20 augusti 2016 09:00


Tema nr 178 Lyft

233/366


... då får man väl ta hjälp av mamma då, så man når! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 19 augusti 2016 20:09

Christer Olsson. Han är helt galen. Men så jävla rolig. Synd att han inte ska prata ikväll när fotbollsfinalen går. Han har reffat hästar o golf idag. 

Vad som är mindre roligt är vår jävla teve. Den tappar Viasatkanelerna varenda gång jag stänger av den. Måste leta om dem V A R E N D A gång. Vafaaaan? ComHem, dra åt pipsvängen. Sätter på teven i förhoppningen att hinna se nåt av OS men näääääää, kanalerna är BORTA. Dra åt djupaste smålandsskogarna. Eller kanske amazondjungeln. Fan. 

Har varit en förbannat irriterande dag idag. En sån där dag när man helst hade bett hela jävla mänskligheten dra åt Hades Jaktmarker. 

Av Kvasthilda - 19 augusti 2016 15:25

Jag har fredag hela gårdagen. O idag har jag natt hela dagen. Är helt slut i luvan. Ska jobba två nätter o sen köra ner till tresjutrean så jag måste krypa under täcket o sova nån timme innan dagens skift om jag ska överleva. 

O det är Bolts fel. Ville se ETT lopp i alla fall med den gröngula giganten o även om loppet inte var det mest upphetsande jag sett, var det kul att se. Har ingen aning om vilka mer som var med i loppet. Var alldeles för trött för att notera nånting. O bråkade med teven i en halvtimme, innan kanalerna kom på plats. De har försvunnit varenda gång vi stängt av teven efter semestern. 

Ikväll blir det medalj i alla fall. Vilken valör....? Ja, det beror ju på hur det går. HA! O det pågår medan jag jobbar- Efter en linje där ingen radio fungerar som den ska. *huff* 

Av Kvasthilda - 19 augusti 2016 09:00


Eget tema nr 32 Kort i rocken

232/366


Inte lätt att vara liten alla gånger.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 18 augusti 2016 09:52

Voj satan. Ont i ryggen. Blev en lång dag igår. O att promma i arbetsskor är ingen bra idé. Gick nåt varv runt Narvik igår. Inser att vi har olika typer av Pokémons i Kiruna och Narvik. Givetvis är de vanligaste vanliga här, även vanligast där. De där irriterande Zubattarna, larver och fåglar. Men Clefairy och Drowsee som Kiruna svämmar över av, finns knappt i Narvik. Deras motsvarigheter är Voltorb och Magnemite.

Ser att jag än en gång glömt att verkligen posta ett inlägg. Fattar inte varför jag kommer åt den där rutan hela tiden? O inte registrerar det... Så bökigt att göra nåt på mobilen. Nåja. Det är ju lätt ändrat :) 


Har jour idag. Eller inte. Blir övertid för jag börjar innan jouren. Nåt extratåg som ska gå. Vet inte om de har stopp i tågtrafiken idag. Noll koll. 


Nä, dra igång denna dagen då. Koka kaffe. Äta nåt. Hungrig som en nyväckt björnmamma. O hoppas att den där molande värken i ryggen går över. 

Av Kvasthilda - 18 augusti 2016 09:00


Tema nr 283 Sommardag

231/366




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards