Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under augusti 2016

Av Kvasthilda - 17 augusti 2016 15:15

Edit: Glömde visst publicera det här... Eller än en gång, lyckades pricka i Utkast på mobilen... 


Sitter i Abisko o väntar. O väntar. O väntar. Har en bok med mig så väntan blir inte så outhärdlig. Sen är ju vädret strålande vackert. O fångade en Pokémon där jag sitter också! Väntan kanske inte blir så länge trots allt. Ser på CATO att det blir ett möte till. Minst. 

Nå, där kommer tåget ju så jag skickar väl iväg det här då :D 

Av Kvasthilda - 17 augusti 2016 09:00


Tema nr 349 Vårdag

230/366




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

et

Av Kvasthilda - 16 augusti 2016 10:19

O det blev en lugn natt. Satt uppe hela skiftet, Kikade på första avsnittet av Charlie's Angels. Sådär lite KIT-varning över den. Inga direkt intelligenta konversationer man eventuellt kan hitta i andra deckarserier, utan bara snabbt o glammigt. En av de gamla änglarna har regisserat - eller vad hon nu gör. Producerar kanske. Hon som blev kompis med The Extra Terrestrial en gång i tiden. E.T Drew Barrymore. 

Nä, slänga på en panna kafe. Blev sittande med IMDB en stund o tittade på nya trailers. 

Av Kvasthilda - 16 augusti 2016 09:00


Tema nr 82 Gatumiljö

229/366


Skenet - och bilder kan bedra. Det må se ut som ett skogs- och industriområde, men det finns gamla tomter med fina trädgårdar bortanför industristaketen, bland de lummiga björkarna och på den sida av vägen man inte ser, står ett antal lägenhetshus med tre våningar. Lugnt - just nu, trafikmässigt ... men spring i benen på Kackostampen.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 15 augusti 2016 14:23

...än det andra, sa flickan som blödde näsblod. Solen skiner. En härlig dag. Sov lääääääänge idag. Slog upp ögonen o kollade klockan, då var den nästan 11. Sov desto mindre igår natt så det var väl nån form av payback. 

Slog igång jobbmobben oxå för att kolla ett par saker. Dels när jag börjar idag, för jag hade skrivit 2818 i almanackan o det är ju lite fel... Mobilen ringde några minuter efter att den vaknat o jag fick inställt. O det var 1818. 
...o dels för att kolla vad jag gör efter ledigveckan. Visste ju inte om det kommit nåt schema men vi har fått både må o ti o dessutom schema för fyra veckor - o jag inser att det blir väldigt lite Narvik de närmaste veckorna. Är i slutet av schemarullen o även om det är helt omgjort, med nya tåg, hamnade jag nu i en rull med mest Vitåfors o T-tider. Så kan det gå. Kan också innebära att det blir lättare att ta sig till stugan nån helg i höst. Kanske. Eventuellt. Eller inte. Inga traktamentsturer alls. Fast det ger inte så mycket ändå i slutändan. Åsså blir det eventuellt skiftbyte på torsdag. De'e'mycke'nu. 

Har just stoppat i mig ett par mackor. Myyycket sen frukost. Har pillat på med lite annat här. Eller pulat som norrmännen tycker är så vansinnigt roligt. Eller skojigt. Eller knäppt. Galt. Pular gör inte norskarna i sina trädgårdar. Om de inte har höga staket eller synskydd i formen av en supertjock häck. Sidduvittu. 

Av Kvasthilda - 15 augusti 2016 09:00


Tema nr 5 Aktiv

228/366


Inte många sekunders stillhet i de benen.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 14 augusti 2016 23:30

Å himmel. En lång dag med att bumpa lådor o trixa med hyllor o hinna med lite Pokémon-jakt. Hahahaha. Men det börjar ta sig. Inte med PokémonGO för så engagerad är jag inte, även om jag levlat upp till en 18 o snart 19. Nä, jag menar dockrummet. Skönt. 

Barnbarnet har varit här en stund idag o hans mamma har hjälpt hans mormor flytta på hyllor. O stökat till. 


Får alltid skrattattacker när den här dyker upp... Satt helt still i en stol i vardagsrummet. Den rör sig inte många knyck, ens när gruvsalvan smäller av på natten. Inte mitt fel att GPSen får spatt när man kliver mellan apparna i mobilen. 

 

Av Kvasthilda - 14 augusti 2016 09:00


Tema nr 66 Flygande start

227/366


~ ~ ~  \ _.._/  ~ ~ ~

||




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards