Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under april 2017

Av Kvasthilda - 19 april 2017 12:46

Fasen också. Sista 365an jag hade klart är postad idag. Får kika om jag kanske har nåt mer från ishotellet :D :D Äh. Man kan få nog av isskulpturer. I stora delar av landet är det vår på riktigt. Å andra sidan har det snöat i både Uppsala o Stockholm i vår så, april är oberäknelig. Här har vi full vinter. 

Maken o Knutte har varit i skogen o tjoat. O i morse väckte han mig med andan i halsen o lät helt slut. Jag komer hem. Du får köra mig till akuten. Ehhh. Va?? Ring en helikopter om det är bråttom! Han lät helt slut. Var in en sväng i förrgår o var hur pigg som helst. Det är det där jävla magsåret igen. Han kom hem - efter att ha lastat mat o skoter o kälke på släpet..... Bytte kläder. Hade ju hjärtklappning så bröstkorgen höll på att ramla ur skjortan på'n. Vi for iväg o det blev blodtrycksmätning o EKG, en snabb Losec i armen o sen dropp med annat jox. Gubbjävel. Eller för fan. Ni måpste fixa honom snart. Just nu ligger han kvar på slaen men jag åkte hem efter tre timmar. Hade inte käkat nåt på morgonen o det började lukta lunch i korridoren så magen knorrade. Fanns inte mycket annat jag kan göra där än att passa kudde o filt - iofs nog så viktiga saker. Nu avvaktar jag för att se om han ringer mig. Fast han har väl mobilen i jackan o den ligger en bra bit från sängen... Får väl ta o fara dit igen o se hur han mår. *arrggghh* 

Av Kvasthilda - 19 april 2017 09:00


Tema nr 16 Bakom galler

109/365


En liten förklaring till gårdagens bild :)


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 18 april 2017 22:45

Har spenderat en stund - eller många stunder - med dotra o barnbarnet idag. Jag skjutsade dem till flyget för att vinka av pappa-Kullen o sen drog vi på lite stop-snurr innan vi åkte hem till oss o lagade mat. Eller pigan lagade mat. Hon fick det inte som hon ville, men det är alltid svårt när man inte har de kryddor o ingredienser man är van vid. Maten gick ner i alla fall. O Kråk kom o käkade också. Deras lillebror for till byn efter jobbet. Lindblomman ska ju till Stockholm i helgen gubevars. Annars hade det räckt åt honom också. Men hans påskägg föll i god jord hos systersonen. Många ägg har det blivit. Dotra tyckte att det är hennes jobb att skaffa ägg åt barnet - inte hela släkten. Han äter nog mycket socker som det är. Undrar om hon fick honom i säng ikväll? Han somnade i bilen när vi drog en ny stop-repa runt sta'n innan vi åkte hem till dem för natta'. Det räcker om han sover en kvart eller så efter att han somnat - för att han sen ska sova hela natten. Sover han längre, är risken att han aldrig somnar igen. 

Fick en påskpuss idag. Helt oförhappandes kom Maken hem en sväng. De hade nåt ärende in till stan för att hämta nåt o han kom in för en snabb kram o puss. Kommer hem i morgon igen - bara för att proviantera om o dra ut till fjälls igen. Har tagit fram en "liten" köttbit åt honom. Ska skäras i skivor o marineras på nåt sätt. *bah* 

Ett fall för morgondagen. 

Av Kvasthilda - 18 april 2017 09:00


Tema nr 24 Bildlek

108/365


-.


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 april 2017 11:40

Jamenjaha. Så har då även jag klivit på bussen. Russebussen. Kødder du? Näppeligen. Har plöjt igenom två säsonger av SKAM o just inlett den tredje. Det släpps visst korta avsnitt varje dag på internet som varje fredag blir ett avsnitt på mellan 20 o 30 minuter. De finns på SVTPlay för den som vill se vad gymnasieungdomar kan syssla med anno 2015-2016--->. Eller vad alla gymnasieungdomar gjort i alla tider. Hjärta o smärta o en massa alkohol o musik. Mycket känns nog igen från den egna gymnasietiden. I like it! 


O jag har fått sova i egen säng hela natten. Knappast ostört, men i alla fall inga samtal om utryckning. Har vaknat till o från en helvetes massa gånger o tittat på klockan. Strax efter två. Strax före tre. Halvfyra. Några minuter efter nollsex. Klev till slut upp strax efter sju. Omöjligt att sova. O huvudet har knappast lugnat ner sig. Eller ja. I skrivande stund är det rätt lugnt men värken ligger där som en matta kring skallen. *huff*

Av Kvasthilda - 17 april 2017 09:00


Tema nr 245 Prassel

107/365


*katter*



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 16 april 2017 15:52

Det är vad det är - mellan skiften. Kom hem med persontåget för en dryg timme sen o har inte ens landat ännu. Egentligen börjar nästa skift om ett par timmar men det ska in elva timmars vila däremellan. Sen kanske man åker ut på nåt annat skit. Vad är oddsen? Fyra jourer o fyra utryckningar? Hittills är det hattrick i alla fall. Tre för tre. 

O huvudet spränger. Jippi. 

Maken är på väg hem. Har redan förvarnat honom att han inte får nån lagad mat idag. Orkar inte. "Ja, finns det bara nån fil, klarar jag mig." Tack-o-lov. 

Har börjat se SKAM. Sett första säsongen. Har väl ingen direkt åsikt ännu, men det har varit kul att följa ungdomarna i alla fall. Tänkte börja se säsong två - om jag orkar. Nä. Måste sysselsätta mig med nåt, om det så bara är insidan av ögonlocken för att vila skallen en stund. *bah* 

Av Kvasthilda - 16 april 2017 09:00


Tema nr 160 Inburad

106/365


Tahiti ser inte så glad ut, där han sitter i sin fågelbur...


 "Hello" - som barnbarnet säger. På renaste engelska... (YouTube!)

 Ahh, att få bli lite ompysslad. 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards