Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under april 2017

Av Kvasthilda - 5 april 2017 06:03

Sitter o tittar ut över vår fantastiska fjällvärld. Solen har inte riktigt kommit sig över horisonten ännu men börjar färga fjälltopparna i en orange ton.
Filosofiska tankar vimlar förbi blandat med en skvätt ledsamhet över livets förgänglighet och människans litenhet på jorden. En jord hon gör allt för att förstöra och förgöra. Som dottern brukade säga: Människor är ett otyg på planeten. Det är bomber o granater. Gasningar for god's sake. Gas?!??? Stinker Hitler o nazister om det senaste terrordådet. I Syrien den här gången. Gas???
I en närmare del av universum håller jag alla tummar jag har att Sambon ska ta sig ur nästa operation på rätt sida av livet. Det är förhoppningsvis inget livsavgörande som gör att han har så infernaliskt ont, men blåslagen är han. Gick igenom en bypassop för ett par veckor sen. Några veckor sen. Så häromdagen, på väg hem från lasarettet och byte av omplåstring o bandage, körde han av vägen o voltade. Ett under att operationssåret mm höll. Dock har han haft ont i ryggen. Just nu ligger han på ackis o väntar på ny operation. En operation som dragit ut på tiden pga en annan olycka, några mil norr om hans voltplats. Bussolyckan med åttondeklassare. De ligger på samma avdelning och deras op är viktigare med ett mycket kritiskt tillstånd för en av flickorna. Hemskt. Sambon har vansinnigt tråkigt, där han ligger o väntar med ond rygg och en önskan om att få försvinna från jordens yta. Det onda sitter på andra sidan mot smällen han tog och han orkar inte riktigt med smärtan. Inget att fördriva tiden med som kan ta bort en del tankar från det onda. Hans favoritleksak ligger kvar hemma i tänger. Surfplattan. Som han ändå inte kan hålla i, pga ond arm/axel med brutna och/eller stukade ben.
Bilen (bussen) blev bara skrot. Eftersom han är dålig på att använda bältet, får man vara glad att han alls lever. Fast bussen har (hade) ett ilsket larm mot bältesfusk.
O Kackostampen är snorig o har feber. Hans mor VAB-ar idag. Igen. Hennes chef blir vansinnig.

Av Kvasthilda - 4 april 2017 18:01

Bäbis är snorig. O febrig. Liten. Vår lillkille som babblar skallen av vem som helst. -Nog var han lugn idag?, sa Morfar. Mmmm. Han har feber. 

Bjöd dem på mat idag. Köttsoppa. Pigans favvomat hos sin gamla mor. Hos mormor är det kalops som gäller. Sa att maten var klar o hon idiotförklarade mig, -Nä. Det är inte klart än. Ehhh... Jo...? Eller... Ahaaa. Ja. Nä. Ditt jobb.
-Men va fan. Här blir man bjuden på mat o får laga den själv? Mowahahahahaaaaa. Klimpen... Glömde vispa klimp. Men gott blev det. Svågern blev lycklig han med, som slapp laga mat själv o kände att han nog var lite hungrig då. O att han behövde en paus i skoterskuvandet. 

Tolv timmar. Om tolv timmar är jag på god väg mot Narvik. Före det ska jag hinna sova, fixa nån form av frukost/frunch/lunch att ta med, se till att det finns kaffe i termosen. Bäst att förbereda perken själv. Ps har av nån anledning köpt hem mörkt kaffe till automaten. O Maken måste nog köra mig till jobbet i morgon. Risk för fastkörning i snösörjan. Dåligt röjt. Skitvägar. Pigan tog sig iväg men sa att jag garanterat kommer att köra fast med min låga bil. O jag antar att LK-parkeringen blir en mardröm. Jag drog på mig skor, tröja o jacka för att åka på en Pokésväng o hämta ett paket men gav fan i det då. Får hoppa en Pokédag. Skitjävlaskrothåla. SKOTTA för fan. Rensa vägarna!!! Det kommer en vår varenda år. 

Av Kvasthilda - 4 april 2017 09:00


Tema nr 195 Kyligt

94/365


Inte den varmaste av eldstäder kanske...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 4 april 2017 08:11

...John Crispinson har avlidit. Bara sådär. Nääää. Vem ska nu underhålla oss under Nobelmiddagen?
Vila i frid.


VAR ÄR MIN REGNGE???

Av Kvasthilda - 4 april 2017 08:00

Alltså. Nattens nyheter. Tittar in på sidan som samlar nyhetsnotiserna. Det är våld, hot, död, skjutningar, bomber, nazister, olyckor, tidningar o föreningar som stänger, Trumptweets, mixat med nyheter om Zlatan, damkronor, bokmässan o annat. Fy fan vad mycket skit som pågår överallt. De goda nyheterna drunknar i eländet. Ge mig de där regnbågarna o enhörningarna jag blir anklagad för att tro blint på.


Av Kvasthilda - 3 april 2017 18:39

Blöörrk, vad trött jag är. Fast man får väl vara glad åt det lilla. Tänker på familjer och vänner till de tre döda ungdomarna. Livet är inte alltid rättvist. O det ÄR lag på bälten även i bussar. O en kompis till mig har fått en stroke. Vafaeeenn... 

Maken har klagat på nån uppdatering i sin dator o jag lovade titta. Givetvis kommer inte den där rutan upp han pratar om, så vi startade om eländet o Plopp. Där var den. Har avinstallerat den. Absolut inget han behöver. Jävla driver update-skit. 

O min hjärna går på total tomgång så... Häck Väck Vällingsäck o hej för nu....! 

Av Kvasthilda - 3 april 2017 09:00


Tema nr 169 Isskulptur

93/365


En skulptur som heter duga. En hel svit av isskulpturer! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 april 2017 12:07

Läste nyheten i morse och idag är det det mesta dagens alla radiosändningar handlar om. En buss for av vägen vid vår sjö, Siksjön utanför Sveg. Tre är döda. Fy fan. Skolungar på väg till fjällen. Åttondeklassare. Ungarna sov när olyckan skedde vid sjusnåret i morse. Nu kommer det att bli lag på att använda bälten i bussarna. Jag använder alltid bälte när jag reser längre med buss. Åker inte inom stan, men om jag skulle åka från Narvik eller Kiruna åt nåt håll, är det bälte på. Alltid. Fast det är svårt med ungar. Vi åkte buss till Göteborg när vi gick i nian. Inte ett bälte så långt ögona nådde. Inte ens chauffören hade bälte då. Idag finns de på alla platser i en buss. I de bussar som har bälten. 59 personer, varav trettio mer eller mindre skadade. Fy fan. Läskigt. Otäckt. Vidrigt. Ledsamt. Tråkigt. Lider med alla drabbade. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards