Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 november 2017

black week

Av Kvasthilda - 26 november 2017 19:29

Jag är helt slut. Helt slut. Ingen kraft i armarna. *bah* 

Maken fick ett samtal på hemvägen o har åkt till en kompis för att trösta. Ingen aning om varför hon var ledsen. Kanske hennes mor dött? Pappa är borta redan. Kanske pojkvännen gjort slut? Vem vet? Inte jag... 

Kråk o hennes far tog sig hem helskinnade i alla fall. Norrut snöar det ymnigt. Hela vägen från Narvik till Stordalen. Söderut är det halt. 

Jag har äntligen fått "helg". Lagom till måndag. Kramade om Gösta o Pelle som gör sista skiftet inatt. Ledigvecka, sen är det pension. Båda samtidigt. Mamma Mia. Hur ska det gå. Som han sa Gösta, ett kinesiskt ordspråk. Man stoppar ner en hand i en hink med vatten, sen drar man upp den igen, o de märken som blir kvar, är vad som är kvar när man slutar på en arbetsplats. Ringarna o vågskvalpet syns en stund, men sen blir det lugnt igen. Trist men alldeles sant. 

O jag har ledigvecka. Inget skift förrän på tisdag om en vecka. GUUUD så skönt. Nu ska frysen tas om hand. Frysarna. Maken hade kött med sig hem, men det får vänta tills vi frostat av dem o DET orkar inte jag idag. Blir ett fall för morgondagen. Nån gång. Har en massa annat på schemat.


Den där jäkla purjopippin är ju här. Har fångat tre idag men alla tre är kassa. Vore kul att hitta en vettig. Nåja, Mina kängurumammor o små rosa mimare är inget bättre de heller. Purjopippin. Den sista man trodde man nånsin skulle få i Pokébagen. Det är tack vare tre miljarder Pokémon fångade den här veckan, world wide. Skoj. 

Nä, kopiera klart alla foton då. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards