Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under maj 2018

Av Kvasthilda - 24 maj 2018 09:00


Eget tema nr 8 Flikar

144/365


Den vackra ornäsbjörkens blad i skir vårgrönska.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 maj 2018 19:03

Solen skiner men det är kallt som fan. Blåser isvindar. Iddes inte dra på mig byxorna när jag for ut en sväng idag o det var sådär lagom kallt. Kylan i Långa har inget att komma med i jämförelse. 

Träden börjar spricka ut och det grönskar så där lite lagom långsamt. Tills det inte gör det utan exploderar. 

O där tog hjärnan slut. Inomhus är det mindre kallt fast det drar kring öronen. Tja. 

Av Kvasthilda - 23 maj 2018 09:00


Tema nr 267 Sommarkänsla

143/365


Häggen blommar i Älvsbyn och det är en fantastisk sommardag - i maj! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 22 maj 2018 21:49

Så är denna tisdag snart till ända. Fick mitt tåg inställt inatt så jag har legat i en något orolig sömn med jobbmobilen intill huvudet - o släpat den med mig under dagen idag. Glömde ringa o få jouren komprimerad. 

Har varit o raidat ett par gånger idag. Dålig utdelning. En Ho-Oh i bagen men ingen Latios. O det är svårt att få folk till den, såtillvida det inte är på nåt av de nya gymmen där de blå inte har guld ännu. Huff. 

For till dotra o hämtade en låda användbart junk som kan funka i föreningslokalen. Lite ljusstakar o annat smått o gott. Hon bjöd på mat som hennes bror hade lagat i helgen. Så jäkla gott. Bandspagetti med lax i limesås. Helt vansinnigt gott. Det doftade lite vitlök om den men fan vet om det var nåt i. Tror det hade varit gott också. Ska lägga på minnet till Falun. 

Nä. Nu är det bara att slå huv'et i kudden o nanna. Jour 0400. Och torsdag morgon börjar jag jobba halvfyra. Nä, halvfem. Kan få samma jobb i morgon. Hade behövt hinna få lönen innan det skiftet. SKIT att de bytte lönedag. Så många gånger det slår fel med ett par dagar. A day late and a dollar short. Joråsåsatt. 

Av Kvasthilda - 22 maj 2018 09:00


Tema nr 33 Det spirar

142/365


Sommar i maj - i Älvsbyn.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 21 maj 2018 21:33

Vilken jäkla dag. Resdag. Nä, dagen har nog varit rätt bra men en överraskning väntade när vi kom hem. O om detta säger jag intet. Än en gång, för många skvallerkärringar i byn. 

Maken körde Mia till flyget o tog E10 hem, jag körde 45an via Jokkmokk som vanligt. Tappade av en Pokémon efter vägen o tittade till de jag lämnade på nervägen. 
Sur för att min finaste laddkabel fick fnatt på hemvägen o mobilen vägrar acceptera den. Ett år höll den. Funkade tills jag öppnade kaffetermosen som skvätte kaffe runt hela bilen. Nån jävla jinx. 

Väl hemma öppnade jag jobbmobben. Jobbar inatt. Fast inte. Fast ändå. Fick inställt. Jour. Kan ju bli vad fan som helst, men just nu är det lugnt. Nåja, börjar ju inte förrän om två timmar. Gääääsp. 

Just nu försöker jag få ordning på alla foton o hitta 365-teman. Har några jag fixade i stugan som jag inte hunnit lägga upp. Har varit lite upptagen i veckan med Mia i stugan o grillfest o allt vad vi nu sysslat med.

Allt tar extra tid för innan jag for till stugan bestämde sig datorn för att få nån jävla sjukdom o skärmen är osedvanligt jobbig. En envis fördröjning vid öppning o stängning av programmen. Eller apparna eller vad fasen de då kallas. Nä. Jag uppdaterade ju aldrig den här datorn till W10. IDIOT. 

Ska strax krypa under täcket jag med o hålla tummarna att mobilen håller sig någotsånär tyst. 

Av Kvasthilda - 21 maj 2018 09:00


Eget tema nr 7 Vita knutar

141/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 20 maj 2018 23:54

Var ju en stund sen just nu, meeeennnnn... Sverige vann VM-guld i hockey! 2-2 mot Schweiz i finalen o för-längningen  0-0... Sen matchstraffar. Minns fan inte hur målgången gick men Sverige vann straffläggningen till slut. 3-2? Schweizaren missade målet. Eller Sverige tog pucken. Galet spännande. Trots att Christian Olsson inte refererade. Våra kommentatorer är lite hesa ikväll. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards