Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under maj 2018

Av Kvasthilda - 12 maj 2018 09:00


Tema nr 257 Små lätta

132/365


-.



Små lätta moln
Ser jag på din himmel
Din himmel som är blå
Här är du nu min sommar med
Små lätta moln
Min kärlek har du sommar
Din himmel så blå


Sommarvind, som en hind
Ta mig med o gör mig lycklig
Ge mig solen

 

Små gröna blad
Ser jag på din hud
Din hud i blomsterskrud
Du kom ändå min sommar med
Små gröna blad
Du får en sång min sommar
Du väckte min stad


Pugh Rogefeldt


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 maj 2018 23:07

Har suttit o slölyssnat på radion och i nyheterna pratades det om vår ambassadör i Guatemala. Han ska visst kastas ut - så hans anklagelser om korruption är nog inte så långt borta ändå. Undrar om han hittar hem? Med ett sån't namn vore det är skämmigt att inte göra det. Anders Kompass... 


Satan i gatan annars vad mycket vatten det är överallt. På norsk sida har vi gul beredskap. På svensk sida ligger det vatten både här o där, i tunnlar och längs spåren. O jag tar mig inte till stugan. För mycket vatten. Don Pedro skickade ett par bilder...... :( Kul ledigvecka. Jag får vara hemma o STÄDA. Hate it. O gubben åker till stugan två gånger på några veckor. 




~~~~~~~~~~~~~~~


Sen har gubben varit till fjälls. Av 5 skotrar på fyra personer gick två ner från fjället för egen maskin. Så här såg det ut när de for ut i tisdags. När de återvände hemåt igår, pga dåligt väder hade snön minimerats till nästan nada - o bland annat därav vattenmängderna på järnvägen. 

-

Av Kvasthilda - 11 maj 2018 09:00


Tema nr 18 Blå blå vindar och vatten

131/365


~~~~

~~~

~~~~~



Se lugnet
svepa in i vikens famn
Lägga sig till rätta för natten
Känn dagen
sakta slå sig ner till ro
luta sitt huvud mot marken
lyssna till sommarnattens sång

Det finns

Blå blå vindar och vatten
blå blå himlar och hav
Blå blå känslor i natten
För det är fest
med stillheten som gäst

Hör fågeln
susa genom vindens sång
leta efter trädet som väntar
Känn själen
suga i sig all lyrik
lockar dina tankar att bikta
lyssna until sommarnattens sång

Det finns

blå blå vindar och vatten
blå blå himlar och hav
blå blå känslor i natten
för det är fest
med stillheten som gäst

blå blå vindar och vatten

blå blå himlar och hav

blå blå känslor i natten....


Tomas Ledin

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 10 maj 2018 10:18

Men himmel vad trött jag är! Fick sova men inte så länge. När jag klev upp i ottan hade folk inte gått hem ännu. Uteserveringarna på By1s pubar o restauranger var fullknökade. Bokstavligen. Packade människor o ett jäkla liv. Russebussarna snurrade fortsatt runt runt runt, bokstavligen där med, i rondellen vid torget o stimmade o tutade. Herre gud. Precis som vilken festivalyra som helst. 

Nu är jag hemma o sitter o laddar batterierna fast det går trögt. Hjärnan vill inte riktigt vara med - o än mindre ögonen. Ska ta en balja kaffe till o se om jag kan få mig en stunds sömn på det. Man kanske får den stunden det tar för koffeinet att verka. Sen ska jag besikta bilen. Bara att hålla tummarna att den går igenom i år - igen. 

Av Kvasthilda - 10 maj 2018 09:00


Tema nr 235 Rätt klädd?

130/365


Blåsigt o kallt.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 9 maj 2018 23:22

Gah. Sova...? Det är russeuka i Narvik. Studentvecka. Var ett himla liv när vi kom till Narvik med tåget. Det tutas o tjoas, gapas o sjungs. Russebuss. Tjejer med vattensprutor. Får se om man får sig nå' sömn inatt. Ska upp före fan. 

Av Kvasthilda - 9 maj 2018 09:00


Tema nr 341 Vågad

129/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 8 maj 2018 21:36

Blodomloppet snurrar o far o kroppen är helt i olag. Har varit ett par jobbiga dagar med tidiga morgnar o en halvsen kväll igår. Jag hade kunnat sova redan före åtta igår men var "tvungen" att passa diskmaskinen. Vill inte lämna den när den diskat klart då det torkar så jäkla dåligt på snabbprogrammet o jag vill gärna ställa upp luckan så det får ånga ur. Det blir sån instängd lukt i maskinen också. Knepigt. 

Har lämnat bilen hos hälsan så det får släcka min jävla Air Bag-lampa. Ska besikta eländet före semestern. O måste beställa ett par sommardäck. Slängde en lapp på förarsätet till Johan så får se om han ringer upp i morgon. Om inte annat kommer det ett mess om att bilen är klar nån gång under förmiddagen. De kan ju köpa samma som sist. Billigt o bra. Duger gott åt min skitbil. 

Nånä. Lite bilder att backuppa innan man svimmar. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards