Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2018

mjau

Av Kvasthilda - 1 oktober 2018 12:45

Fick oförhappandes sällskap igår. Uppföljning. Skulle haft det för ett par veckor sen men jag blev sjuk inför det skiftet. Alltid trevligt med sällskap :) 

Nu är man lite smått mosig i skallen o detta trots att jag fick sova några timmar inatt. 

Väntade en stor del av förmiddagen på att folk skulle komma o byta termostater i våra element. Till slut dök de up i alla fall o det gick mycket fortare o enklare än jag nånsin kunnat föreställa mig. Har ett element kvar, men det tar jag vid tillfälle. Vi har ju det problemet att det står möbler framför varenda element i hela huset. Har alltid sagt det. När jag nån gång flyttar ska jag inte ha ett skit framför fönstren. Så jäkla jobbigt att putsa fönster o byta gardiner.... I vattna blommor. Fast det senare har vi så få. Ska nog köpa lite ampelliljor. Eller ta från Kråk vars växter avlar av sig som värsta kaninflocken. Katten kan ju tydligen äta ampelliljor också. Det gör Evas katter. Hon hade köpt ett kattgräs i kruka på nån blomsteraffär o stackars Esmeralda fick magsår av det. Sår i tarmarna. Nånstansa gav det henne blödande sår i alla fall. Hon kräktes o bajsade med blodrester. O det enda som ändrats var just kattgräset. Vasst som fan. Som vass. Men ampelliljorna äter de med förtjusning. O vår katt äter ju allt som blommar. Tulpaner. Jättehälsosamt för små kissar. Not. 

Nä. Får se om det blir nån raid idag. Mewtwo finns ju i vanliga fem-raider numer. Ska visst vara Deoxys i Ex-raiderna, när man då får ett pass nästa gång...? Måste iofs raida o göra nåt med gymmen för att få en chans på dem. Hört att de dykt upp runt landet i alla fall. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards