Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under mars 2019

Av Kvasthilda - 9 mars 2019 09:00


Tema nr 341 Vintage

68/365


Internationella kvinnodagen igår och Barbies 60-årsdag idag. Dockan uppe till vänster i bild är en gammal ponytail, en vintage Barbie. Vacker som få. Hon är inte den första som kom ut men jag kan inte säga exakt vilken hon är, en 3a kanske? En av de mer eftertraktade. Många tidningar, teve- o radioprogram fylls av inslag om hennes 60-årsdag. Har hört många vänner i radio och teve. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 8 mars 2019 17:49

Tyyypiskt. Jag kommer till stugan o det slår aldrig fel. Stormvindarna kommer som.... ehh. Inte ett brev på posten. O inte som tåget. Finns inget som fungerar idag - utom vindmaskinerna. Som en klarnaräkning. De kommer alltid. Tänk att man måste värdera om de där uttrycken också? 

Av Kvasthilda - 8 mars 2019 09:00


Tema nr 8 Arbetsfördelning

67/365


Gubben skruvar o jag fotar.... Fast jag hjälpte ju honom med de nya elementen också. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 7 mars 2019 09:00


Tema nr 287 Strålkastare

66/365


Lite svårt att se vad det är... Ett tåg stod på Storsunds driftplats i väntan på möte när vi passerade med bilen på vägen utanför. Ett mycket suddigt iPhone-foto. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 7 mars 2019 00:07

Har just suttit o kikat på Shadowhunters. Kommer inte ihåg vilka avsnitt jag redan sett så jag yrslar runt i andra säsongen o Simon har just försökt hitta Camille, bruden som gjorde honom till vampyr. Kastade ett öga på skärmen o ser att jag hittat henne. Eller Camilla då. 





Såg en tidning på dotras butik idag... eh igår. En hel tidning om vampyrer. Kanske ska köpa den....? Specialretur vecka 17. Det är ju ett tag dit. 



Nu ska jag gå o lägga mig. Är så trött. SÅ trött. Vaknar i ottan fast jag inte måste. Får se om det blir så i morgon bitti också. Vilket jag kanske behöver för att hinna fundera på vad jag ska ta med mig. Gubben får alltid knapsuanfall när han ska åka bort. Förbered. Förbered. Bah. 


Nä. Kudden kallar. 

Av Kvasthilda - 6 mars 2019 20:45

Många och långa funderingar. Svågern ska trots allt inte åka med sin bror till stugan i helgen. O jag som ställt in mig på att inte åka. Jävla skit. Hade ju gärna stannat hemma o joxat på med mitt när jag är ensam hemma. Får se hur jag känner det i morrn. 


Av Kvasthilda - 6 mars 2019 09:00


Tema nr 270 Snart så...

65/365


Det är alltid min tanke när jag passerar bron över Åbyälven. Snart så... Snart är jag framme i stugan.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 5 mars 2019 10:54

Är så trött idag. Ögonen orkar knappt hållas öppna. Har sovit för lite inatt. That's it. Ska till tandläkaren idag o hade lite att pyssla med innan det. Fettisdag. Bröna bönor och semlor. Kanske inte på samma tallrik samtidigt, men det är ju tradition. Dotra undrade, Vaddå bruna bönor på fettisdagen? Jao. Det är just nån tradition. Bruna bönor med vad man då vill äta. Bacon går fetbort här. Hellre redig stekfläsk. Eller falukorv. Men ska inte tjata om det. Pratade om det igår också. 

Vi hade verkligen aprilväder igår. For ut med dotra en sväng på ärenden. Skulle köpa ägg och kålrot - o det blev en jädra dyr sväng. Hur som haver. Tror min hjärna funkar som aprilvädret också. Det började kräksnöa och snöade hela tiden min bil var ute i det fria. Kom hem o ställde in den i garaget o plötsligt sken en galet gul sol från en himmel som blev blåare för varje minut som gick. Alltså. Vad skulle den där snön ner för? Nåja, Det är mycket "okomme" snö ännu. 

Jag behöver en balja kaffe men har nu borstat tänderna enligt konstens alla regler o fan vore om man skulle dra i sig nåt sånt nu då. Voffö gör di på dette viset? Skulle ha väntat med den där tandborsten. 

Där drog Doctor Who igång på min mobil. Hade satt en "väckning" klockan elva. Varför det då? Ska ju inte iväg förrän om en timme. Kanske för att hinna avbryta det jag har gjort på morgonen. Aprilskalle. T R Ö T T

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards