Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 16 november 2019

Melodikrysset v 46, 2019

Av Kvasthilda - 16 november 2019 18:30

Så har man då hittat en stund att lyssna färdigt på dagens kryss. PokémonGO hade Community Day idag så vi har varit ute en större del av dagen, döttrarna, barnbarnet o jag. Efter det middag o nu lite tid att höra andra halvan av krysset också. Löste hälften innan vi for ut på förmiddagen. Så här blev det idag. 


Håll mitt hjärta, den vädjan kom från Björn Skifs. 

Håll mitt hjärta, håll min själ
Lägg mitt huvud i ditt knä
Säg att du menar
Och vill mig väl
Håll mitt hjärta, håll min själ


Andra hjärtan månhända tillhöra en eller flera militära ynglingar, Löjtnantshjärtan av Jules Sylvain. 


Dan Hylander har nog aldrig tillhört den kategorin. FAst vad vet jag? Idag hörde vi hans Aldrig sluta drömma som han släppte förra året. 


Yes, We Have no Bananas. Denna konstiga motsägelse. Ja. Vi har inga bananer


Som ett svar på Björns vädjan, svarade The Rembrandts, I'll be there for You. Titelmelodin ur serien Vänner


De, vännerna, kanske möttes på Capri nån gång, vad vet jag? Gnesta-Kalle spelade just Det var på Capri vi mötte varandra. Rune Edvin Karlsson som blev Kalle från Gnesta, eller Gnesta-Kalle då. Han tog sig efternamnet Gnestadius. Vem vill heta Karlsson lixom? 


Come Away With Me, sjöng Norah Jones sen. Ja, vart ska vi? 

Come away with me and we'll kiss
On a mountaintop
Come away with me
And I'll never stop loving you

 

And I want to wake up with the rain
Falling on a tin roof
While I'm safe there in your arms
So all I ask is for you
To come away with me in the night
Come away with me


Till Ett litet hotell kanske? Tillsammans med Succéorkestern Astoria och Lars Tull. Det är också en Jules Sylvain-melodi. 


Jan Johansson sa sedan Jag gick mig ut en afton. Eller nä. Han spelade på piano. 


Vadå? Jo. Just det. Linnea Henriksson. Rackarns vad tiden går. Tio år sen hon var med i IDOL? Ja, nästan. 2010. 

Lyft upp din blick nu och se på mig
Jag står framför dig
Försöker kämpa för oss två
Det är som att du är någonstans
Blir sån obalans
Som att jag kämpar för vadå, baby?


Tiden går. O det lilla klipp vi hörde sen. Smoke Rings. Var det verkligen Leif Anderson som pratade? Har för mig han var bra mycket hesare än så? Det som blir kvar efter att man puffat ut diverse rökringar, är annars aska. Jazz i Baljan spelade. Också namn på ett band. 


ABBA avslutar dagens kryssande - på spanska, Al andar. På engelska heter låten Move On


Och med det fortsätter jag in i lördagskvällen och veckans avsnitt av Så Mycket Bättre! Ha en bra kväll och vecka till nästa gång! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Av Kvasthilda - Söndag 14 april 09:00


  Tema nr 350 Vårvinterljus 105/366   Och ett jaktplan passerade på realtivt låg höjd. Lite svårt att se det mot vårsolens sken, men det är där, lite nedanför solens vita ljus.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards