Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 februari 2022

Av Kvasthilda - 10 februari 2022 21:46

Det är min värld just nu. Jag går på ångor. Har sovit sådär sju timmar de senaste två dygnen. Vaknade i Vitåfors vid fem igår morse och kom i säng i Narvik fem idag på morgonen. Jag som aldrig kan sova före midnatt. Just nu skulle jag klara det, men garanterat vakna före tre inatt. Bingear vidare, det jag börjat innan det försvinner från ViaPlay, Castle. Ett avsnitt slutar o jag tänker, "bara ett till". Plötsligt har man sett sex avsnitt. Eller sju. De är kring fyrtio minuter som de flesta "timmesprogram" så det går rätt fort när man slipper den evinnerliga reklamen insprängd. 

Har varit en jäkligt svart dag idag - allt det vita i luften till trots. Eller kanske pga det. Satana vad många bilolyckor det varit de senaste två dygnen. Hörde om minst tre på hemvägen. O ett par bärgningar av tidigare olyckor. Nu har de väl börjat med den nedanför Kåbban på E45. Kååbdaaalis som han sa inatt på Trafikredaktionen. Det heter Kåbbdaliss. Vingardium Leviosa. Sari. Hermaninni. Kåbdalis. Byn med eget ölbryggeri. Om inte annat, så på G. En lastbil som for i diket häromdagen. 

Men hur som. Svarta nyheter. Vart är vi på väg? Ingvar Oldsberg har slutat sina dagsresor för gott. Han avled idag "efter en kort tids, allvarlig sjukdom". Vila i frid du galningarnas galning till underbara man, Sjunga kunde du fan inte, men som alla Göteborgare, skojfriskare än de flesta. 76 år. 

Jag ska ånga mig igenom ett avsnitt till, sen är det go'natt. Jour i ottan. 

Av Kvasthilda - 10 februari 2022 09:00


Eget tema nr 7 Korg

41/365


De kallas korg/korgar, den delen av våra vagnar där malmen lastas.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2022 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards