Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 februari 2022

Av Kvasthilda - 13 februari 2022 11:28

Oj, inser att jag inte har några foton väntande i 365an. Blåfiltret är det sista jag lagt in. Ouch. Har några foton som behöver ett temanamn, men har fler idéer lurandes i bakhuvudet. Får se om jag ska köra tåg idag eller inte. Om jag ska, finns det ett par teman där jag har på lut, o blir det inte får jag snoka igenom listan o se om mina dockor kan agera modeller för några. Det ordnar sig. Lite leds på blixtfoton bara. Det är hopplös i Kiruna den här årstiden. Ljuset har återvänt, men det är så kort stund på dagen. Det kräksnöar så det är inte heller kul. Men jag har lite bilder från Snöfestivalen och skulpturerna som var med i den årliga tävlingen. Gäller bara att få till ett fiffigt tema :) 

Restriktionerna är lyfta så vi får gå ut i Narvik, så länge man är vaccinerad och det är jag. Men sen gäller det ju att få turer som passar med en promenad på By1. Längtar till vår o sommar. Den är långt5 borta. De har tillome snö i Narvik. Igen. Jo, de brukar ha snö där fram till i mars nån gång, men inte så mycket. Det har snöat av och till. Snön har smält och lagt sig igen. Sist jag var där, hade de helt vit mark, med ett par dm packad snö. IceBugs är ett bra påhitt om man ska ta en promenad i Narvik. Broddar av något slag. Det brukar vara absolut glashalt på den smälta och frusna snön, dvs isgator. Utan broddar ligger man snart raklång med en ond svanskota eller värre. 

Av Kvasthilda - 13 februari 2022 09:00


Tema nr 21 Blåfilter

44/365


Blev ett par bilder till på Luossa och en sak är säkert. Något blåfilter behöver man inte i Kiruna vintertid. Det klarar naturen av så bra på egen hand. 
Våra slaggberg blir allt större. När jag flyttade till Kiruna för drygt trettio år sen hade vi ett. Nu är det två i horisonten och som en kompis sa, Det byggs en Lapporten i Kiruna. Beroende på lite var man fotar de där bergen, kan det som är där solen ligger, tas för en dalgång mellan två fjälltoppar. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2022 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards