Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 mars 2022

Av Kvasthilda - 5 mars 2022 11:00

Skriver detta några dagar senare - tisdag morgon för att vara exakt. Spelar ingen roll vilken dag det hamnar på egentligen men petimäter/petimeter vill ha det "rätt" så bakåtdatering blir det. 


Vi började i hörnet av 7 Eleven där Mauro Scocco stod och väntade på Sarah för så länge sen som 1988. 

Åh Sarah, kom ut ikväll
Jag väntar i hörnet vid 7-eleven
Sarah, du är mer än jag förstår
Ta på dig jackan, så går vi ut och går


Vet inte hur det gick med det... Charlotte Perelli var dock en vinnare med sin hjälte. Hero heter hennes vinnarbidrag från Mello 2008 som Lennart Palm spelade för oss. 


Nästa svar fyllde jag i mitt exceldokument där jag har mina kryssrutor, för flera veckor sen. Finns inga andra ord på fyra bokstäver med bindestreck emellan. Visade sig att jag hade rätt. Vi hörde Björn Skifs m fl i gruppen Byfånarna som plågade Sverige med sin hyllning till Åsa Bodén 1980. Texten är satt till musiken av Village Peoples YMCA

Tänk att vi fryser på Åsa Bodén
Tänk att vi fryser på Åsa Bodén
Ååh vad du e fin
med ditt blyga flin
mycket bättre än Curry Melin

Tänk att Curry fick sig en känga där. 


De tyckte att Åsa var en fagrare mö, än Curry... My Fair Lady var nästa kryssadress. Hamilton Philharmonic Orchestra från Kanada, Ontario närmare bestämt spelade On The Street Where You Live ur just My Fair Lady


Känd från ett mycket mindre samhälle, är Klabbarpar'n. Han spelades av Artur Rolén som så många andra skådisar från 30-talet också sjöng. Vi hörde ett exemplar ur Eldemans gigantiska skatt av gamla stenkakor. 

Vågorna klucka mot insjöns strand
Där jag ett bad brukar ta ibland
Men vill jag ej bada gör ingenting
för tänk dig runtomkring...

 

...blir damerna naknare och naknare och naknare
Gamle Adam blir vaknare och vaknare och vaknare
O man blir immunare och immunare och immunare
Me'ns kroppen blir brunare och brunare och brunare
blir damerna käckare och käckare och käckare
så blir herrarna fräckare och fräckare och fräckare
Ja, det finns inga mått, ingen gräns
för det både hörs och känns

En flod av känslor vällde fram där och melodin var An Der Schönen Blauen Donau som alltså handlar om en flod


Eldeman påminde om "DaCapo ikväll", där andra stenkakor spelas. "Ikväll" skulle det handla om signaturer av olika slag. Vi fick en modernare signatur än de som förekommer i DaCapo. Vi hörde signaturen från teveserien Dallas som handlar om familjen Ewing och deras intriger i oljans värld och värsta intrigmakaren var nog J.R..


By the rivers of Babylon
There we sat down
Yeah, we wept
When we remembered Zion

Boney M


Andrew Sisters sjöng Bei Mir Bistu Shein/Sheyn/Schön. Det finns en svensk översättning, där man använt "ljudet" av originaltexten. 

Bär ner mej till sjön,
bär ner mej till sjön,
jag känner att jag måste i 


Och när du badat mej
så får du torka mej
och när du torkat mej
så vill jag i igen.


Bär ner mej till sjön,
bär ner mej till sjön,
jag känner att jag måste i.

Vi skriver bada i krysset. 


Vi kliver upp på ett dansgolv och drar en samba. Musiken (vad det då var) ska leda till just det. 


Tina Turner har gort en duett med Eros Ramazotti i hans Cose della vita, där de blandar italienska och engelska. 


Tillbaks till dans. Rytmisk dansträning. Zumba. Vicka på höfterna! 


Vi hoppar mellan dans och Italien och slutar i Mellon. Med en halvitalienare.

If you think we're human
Take a look once again
If you think we're human
Where's the heart when we just look away?
If you think we're human
You should think once again
If you think we're human
Look at us, it's time to make a change
And the question remains

Han tävlade 2016 med Human och kom tvåa, vilket det spelades på i andra deltävlingen i årets Mello. För som Eldeman sa, Han tävlar inte, men är med ändå. Årets programledare Oscar Zia förlorade mot Frans och hans If I Were Sorry


O detta var i lördags och Mellon har klivit in i sportvärlden. Under kvällen spelades Semifinal. Åtta bidrag fick en andra chans att göra upp om fyra platser. En liten skräll att Lisa Miskovsky åkte ut. Många tyckte att hon skulle haft en plats direkt i finalen. Såg många kommentarer om att "ungar har röstat" - då Theoz fick en finalplats. Så kan det gå. Mellon är för hela familjen och röstar inte vuxna tar kidsen över. Å andra sidan räknas alla röster lika - om det inte var annorlunda i Semin. Ska kika på den strax. 

O med det. Väl mött! Ha det gött. 



Av Kvasthilda - 5 mars 2022 09:00


Tema nr 133 Inuti

64/365


-.





Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2022 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards