Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 februari 2023

Av Kvasthilda - 5 februari 2023 10:49

Oj, har letat efter originalet (originalen) till min header men hittade bara de färdiga (små) bilderna. Har samma foto på min stationära datorskärm och den bilden är så förändrad sen jag tog fotona 2009. Många hus i bild är borta eller flyttade. Sjön är ordentligt decimerad. 


Inringat är, eller ska flyttas, överkorsat är eller ska rivas (i närtid, det mesta i bild ska bort)....

Vår stad är sig inte lik. 



Av Kvasthilda - 5 februari 2023 09:00


Tema nr 36 Doftminne

36/365


Man kastas tillbaks till tonåren direkt man känner doften av Musk. Då var flaskan liten, oval i svart glas med silverkork och rymdes i princip, i myntfickan på jeansen. Jag slösade hela 79:- för att plocka hem en sån här för detta tema. Kommer nog använda parfymen väldigt sparsamt, men den luktar gott. Det är något med minnen. Flaskan har symbolen för både herr och dam, så den är genderfri. 
Skulle bara ha rivit loss etiketten på baksidan. Jag stör mig på den vita EAN-kodrutan

Hade gärna hittat en flaska 4711 som påminner om mormors badrum. Den kanske var morfars, då den är beskriven som "herrparfym" idag. Kan dock inte minnas att morfar använde parfym. Den är kanske också för alla? I mormors badrum fanns en vinylväska, i vilken hon förvarade diverse badsaker och den luktade 4711. Oj, oj, oj. Doftminnen. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards