Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 februari 2023

Av Kvasthilda - 11 februari 2023 11:00

Jaha, direktsändning idag. En bricka skickas till Kiruna, men det är inte till mig. Jag vill gärna ha en bricka! Hellre än ett badlakan. Frukostbrickor is da shit. 
Anna Charlotta och Annika är i Eskilstuna för livesändning idag och de flesta artisterna kopplade till staden är givetvis med i krysset. 


Vi börjar med en av dessa, med Christer Lindarw som tillsammans med Lasse Flinkman utgjorde duon After Dark och deras Mellobidrag från 2004, La Dolce Vita.

För jag vill leva la Dolce vita (ooh)
Ja, jag vill leva la Dolce vita (ooh)
Jag vill bada i Champagne min vän
På resan genom gryningen. (ooh)
För jag vill leva la Dolce vita (ooh)
Ja, jag vill leva la Dolce Vita (ooh)
Ge mig glitter och glamour
Här där verkligheten bor
Dolce vita mon amour

De slutade på en tredje plats. 


Ja, det ljuva livet - och ljudet av musik. Vilket stod för nästa uppgift. Vi hörde Julie Andrews som Maria och alla barnen Trapp ur musikalen The Sound of Music. Julie var en rackare på att joddla, vilket passade i rollen som Maria där hon flängde runt på alpängar och sjöng, här om en ensam getherde, Lonely Goatherd.  


Vi åker från landet, och tar oss in till stan för lite Stompin' at the Savoy

How my heart is singing
While the band is swinging
I'm never, never, never tired of romping
And stomping with you at the Savoy
What joy - a perfect holiday
Savoy, where we can glide and sway
Savoy, let me stomp away with you;

Nina Simone. 


Sean, den förste Banan. Sean Banan alltså. Han tävlade i Mello men slutade i Andra chansen. Skaka rumpa är en av hans singlar och det är vad vi sökte idag. Seans bakdel


Ja jisses. Du betonar kärleken lite fel. Vi hörde en ung Frida, eller Anni-Frid Lyngstad.

Du betonar kärlek lite fel
Det blir mera lek än kär
Och det roar dej nog en hel del
Att ha kärlek sisådär
Men du kan väl inte hålla på
Likadant i evighet
Så jag tänkte jag kan lära dej
Allt om kärlek som jag vet

Musiken komponerades av Peter Himmelstrand. 


Första halvan avslutades med Jönssonligan Theme av Peter Grippe. Lysande. 


Första låten i andra halvan drog igång adrenalinet med I Love Rock'N Roll. Joan Jett & The Heartbreakers.

I love rock 'n' roll
So put another dime in the jukebox, baby
I love rock 'n' roll
So come and take your time and dance with me

Joan Jett är så stor att Mattel har gjort en Barbie i hennes ära. En snygg docka med gitarr i nävarna. 


Lite mer lågmält när vi hamnar i Oslo, på Karl Johan, där Cornelis sjunger Turistens klagan


One Love! One Heart!
Let's get together and feel alright
Hear the children crying (One Love!)
Hear the children crying (One Heart!)
Saying: give thanks and praise to the Lord and I will feel alright
Saying: let's get together and feel alright. Wo wo-wo wo-wo!

The One and Only, Bob Marley. 


Lena Philipsson på det. Hon vann ju med sin Det gör ont, när After Dark tävlade 2004. En parentes då. Lena hade fortfarande hela sitt efternamn i mitten av 90-talet när hon gjorde låten för nästa kryss-adress; Stjärnorna, men har sedan förkortat det till Ph


En självskriven grupp i ett kryss från Eskilstuna, Kent. Vi hörde deras låt med den underliga titeln och texten Kräm, så nära får ingen gå

Lägg dig ner i gräset nu
Du är så varm här
Jag vill ha min tunga där du är
Så nära att du blir våt
Men så nära får ingen gå
Så nära får ingen gå
Så nära får ingen gå

Ehh. Ja. 


Vi avslutar storslaget med ett stycke ur Aida med vår egen gigant La Nilsson. Birgit Nilsson. Initialerna BN är redan inskrivna så då är krysset klart för idag. 


De skötte sig bra idag, tjejerna, även om första låten stördes lite av deras publikstyrande snack, då någon glömt stänga mickljudet till sändningen... Vi säger si och ni gör så... 
Nu ska jag ladda för ett oerhört jobbigt jojo-skift. Två vändor till Svappavaara ikväll. Många sjukskrivna. Blir inget Mello för mig ikväll. Får kika i morgon, om jag hinner före jobbet. 

Ha en fin lördag! 


Av Kvasthilda - 11 februari 2023 09:00


Tema nr 305 Trekantig

42/365


△▽▷



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards