Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 februari 2023

Av Kvasthilda - 13 februari 2023 09:00


Tema nr 86 Gjort sitt

44/365


Hade gärna tagit något annat som bild för detta tema, men när detta damp ner i brevlådan i förra veckan, kände jag att det fick bli ett 365-foto, om än inte så upphetsande, fotomässigt eller konstnärligt. Många av mina bilder är ögonblicksbilder och jag är inte här för konsten i sig, utan för utmaningen i att hitta teman :) 
Jag har jobbat som brevbärare för en herrans massa år sedan och direktreklamen skulle, vadkallademandet...? varvas? Gah. Om jag får kontakt med mor och hon kommer ihåg det, ska jag fråga henne... Mamma har jobbat som brevbärare i en massa år och många gånger fick vi hjälpa henne att sortera, nej... varva? reklamen. Sorterad var den innan. Ett häfte/tidning som omslag, där all annan reklam stoppades i. Detta ändrades för, ja, enligt texten över tio år sen, då posten kom med de enfärgade bruna arken som reklamen skulle stoppas i. Allt för att inte ett reklamblad skulle försvinna bland de andra. Dessa bruna ark hade de under en tid innan de insåg att "Uppslaget" var en källa till egen reklam och senare små artiklar av olika slag. Lite som annonsblad som är något av de viktigaste reklamen som dimper ner i brevlådan. Här i Kiruna är Annonsbladet heligt. 
Nu ska visst Postnord sluta med Uppslaget. Postudelning var tredje dag ligger på agendan, så en vild kill-gissning är att det har med ekonomi att göra. Det är inte gratis att trycka de här bladen. Det bruna kostade tillverkning och skärning, men tryckfärg är en annan historia. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards