Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Kvasthilda - 26 juni 2009 18:37


Snart är det dags. Även för mig. E-pigan var på festivalen igår. Sonen o modern har premiär idag.


Ikväll spelar bland annat:

  • Johan Palm (not interested)
  • Jerry Williams, still going strong
  • Arvingarna (i den utökade delan av festivalområdet. Det har vuxit i år, inför 10-årsjubileet)
  • Takida (yaaaaaahhhhhh!)
  • Thåström...

O lite annat här o där. I öltälten brukar lokala förmågor föra liv en gång i timmen.

Solen gassar och det lovar en kanonkväll!

Kameran är laddad.


Av Kvasthilda - 26 juni 2009 15:30


fyyyy vad sur jag blir!

Arbetsledaren ringde och drog in två av mina ins-turer nästa vecka. :pppppppppppppppp

Hade ju fyra turer inskrivna till Björkliden med min (hittills) bästa handledare. Må vara att han asgarvar o småler åt alla mina misstag men han är å andra sidan jättebra o pedagogisk även om han anser sig vara nåt annat. (ok, mest svammel där). Han ska ha examination med en annan förare - och de snor två av MINA turer! *hmmmpppfffttttt*

Jag får åka med en Gällivarekille och får en sväng FRÅN Koskullskulle eller Vitåfors. Pass med persontåg ner. Och en björkissväng mé densamme. Nåja, ska inte klaga över det, men jag tappar ett tåg - OCH min handledare. *suck*

Nåja, får väl glädja mig åt killen som blir klar i stället då.


Nu hägrar Kirunafestivalen, så allt jobb åt sidan!


Av Kvasthilda - 26 juni 2009 02:39


När jag öppnar bloggen här inatt, ser jag att Michael Jackson gått ur tiden. Det är många MJ RIP-rubriker! Popvärlden har tappat en ikon. Vad resten av världen förlorat vete gudarna. Men jag har alltid älskat hans musik. Albumen Thriller och Bad kommer för alltid att vara stora favoriter för mig.


 


Han är inte ensam om att ha lämnat denna världen denna sommardag. En annan ängel har blivit ängel på riktigt nu. Farah Fawcett, en av Charlie's första änglar har gått bort i cancer, bara 62 år gammal. Farah är dessutom förlaga till Barbie som hon kom att se ut från 70-talet och framåt. SuperStar Barbie med den långa blonda håret och stora leendet, precis som Farah hade.



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards