Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

morrn

Av Kvasthilda - 9 januari 2010 10:00


Lördag morgon. Sitter o lyssnar på Melodikrysset (ja, jag har tidigarelagt det här inlägget några minuter för att få dem i rätt ordning, bara synd att man inte kan styra minuterna längre....).

Strax halvtid.

Hörde på nyheterna inatt när jag körde hem att små djur kanske dör ut i vinter för att de inte krupit ner nog långt under jordytan. Bland de som eventuellt är hotade fanns fästingar och mördarsniglar. JAHA, SO WHAT???!?!????? Dö, jävla monster DÖ! Kom för fan inte hit. Fast här skulle de väl frysa ihjäl fortare än... Nä inte i år kanske. Jo, kallt har vi haft, men den här helgen har vi varmast i landet tror jag. Ligger strax runt minus tio grader medan andra delar av Norrbotten har närmare trettio svinkalla grader. Speciellt vid kusten är det just SVIIINKALLT.


Jaja, koncentration på krysset då kanske.



 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

9 januari 2010 11:33

Det är möjligt att det handlar om längre söderut i landet men på text-TV står det att fästingar och mördarsniglar klarar sig bra nu tack vare snön!! JAG vill då varken ha FÄSTINGAR eller MÖRDARSNIGLAR heller.. Men jag VET ju att t.ex fästingar finns ute vid sommarstället men ser dem aldrig egentligen. Men en kusins fru som har ett par hundar (irl. setter) brukar se ofta och en sommar visade hon en som kröp på hennes hand och sedan dödade hon den.. Så dessa får dö om det är möjligt.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

9 januari 2010 12:48

Vidriga varelser. Tycker inte om nån av dem och de fyller ingen som helst ekologisk funktion. Det finns en speciell anka som äter de där sniglarna men till dem finns det säkert annan mat som är mumsigare, även för en anka. Fästingarna fyller INGEN SOM HELST funktion i denna världen. De är bara äckliga. *rys*
En kompis till mig säljer fästinghalsband till hundar, i bärnsten o de tycks funka. Hur vet jag inte men till stor del slipper man vidren. Inte helt o fullständigt, men många undviker.

 
Ingen bild

Gunnar

9 januari 2010 20:46

"Fästingarna fyller INGEN SOM HELST funktion i denna världen"
Jo, det gör dom väl; de sprider ju borreliabakterier och TBE-virus! :-)

/Gunnar

 
Ingen bild

Kvasthilda

9 januari 2010 21:32

HAhahahahahaa!! *rys* igen då!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards