Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Veckans fönster 66 - Fruset

Av Kvasthilda - 10 januari 2010 19:41


Det var inte lätt att vara Kirunabo med veckans fönstertema... Vi har varmast i landet och mycket av frosten har tinat bort. Dock hann jag fota verkstan's utryckningsvagn igårkväll/natt när jag klargjorde mitt lok. Här är det isigt värre. Är tvungen att visa två foton för att få fram färgerna. Lyktljuset blir alltid för gult och blixtbilder lite för hårda, så en av varje får väl utjämna oddsen lite då. Det lilla fönstret visar en del av maskinrummet i kärran och är väl inte sådär jätteupphetsande, men det är dock ett fönster där! Och fruset är det - runt omkring. Tror att den här vagnen läcker ut en massa värme då den ständigt är nerisad vintertid. Istapparna är en halvmeter ibland och allt är igenisat! Har visat ett strömuttag tidigare i veckan, från andra sidan av vagnen. Den självlysande orange färgen har blekts i den ständiga sommarsolen, så vagnen ser mest blaskig ut på den här sidan.



Veckans fönster hos Susanne


 
 
Susannes fotoblogg

Susannes fotoblogg

10 januari 2010 20:06

Jag som trodde att ni hade ännu kallare där upp i norr. Väderleksrapporteringen norrifrån har jag inte hängt med i riktigt.

Men vilka istappar du visar! De måste vara LÄNGRE än en halvmeter.

http://sassa.webblogg.se/foto

 
Ingen bild

Kvasthilda

10 januari 2010 20:16

Vissa är väl det :-) Tog nog i lite i underkant där.... Nån är närmare en meter - men ingen av just de här.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards