Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

MåndagsTema - Iskonst

Av Kvasthilda - 11 januari 2010 19:08


Hinner ett sista inlägg innan jag måste krypa  säng före nattjobbet. Detta har också med mitt jobb att göra. På sätt o vis. På det viset att iskonsten sitter på en järnvägsvagn, men ingen som jag har nån egentlig kontakt med. Det är än en gång lokverkstadens utryckningsfordon. Överisad.

Då man faktiskt bor i en stad som, bland andra saker, varje år bygger upp ett stort jäkla ishotell är det väl lite löjligt att komma med en simpel överisad skylt, men jag har inget annat att komma med just nu! Har nåt gammalt foto inifrån ishotellet och en av deras (kr)is(tall)kronor omkring isbaren, men de är

1. på nåt asgammalt o urkasst digitalfoto från anno dazumal, eller tiden när kamerorna var betyyydligt mycket sämre än dagens mobilkameror

2. ingen aning om var dessa bilder finns....

Vet inte när och hur jag ska ha en chans att ta mig till Jukkasjärvi för att se årets version av Ice Hotel... Därför får ni bara denna skylt med sitt extra is"glas" med snötak. "Konst"-igt blir det såtillvida att texten blir helt förvrängd genom isen ;-)



MåndagsTema



 
 
christina

christina

11 januari 2010 19:32

Hej, det var ett reportage i GP i helgen om Ishotellet, jag blev så avundsjuk. Snacka om iskonst!!! Men din bild duger gott, den var riktigt läcker!

http://www.christinaahl.blogg.se

 
TurboLotte

TurboLotte

11 januari 2010 19:58

Den der var jo riktig stilig! Litt vanskelig å se hva det står øverst, får bar ehåpe det ikke var viktig. he-he.

http://www.turbolotte.blogspot.com

 
sinneskatten

sinneskatten

11 januari 2010 20:08

Kylan och isen kan ställa till det för oss.
Men en skojig isskulptur fick du på bild.

http://sinneskatten.blogspot.com

 
Ingen bild

grannen

11 januari 2010 20:12

Skärp dig kvinna jag är ledig fjorton dagar nu, OCH jag vill fan inte se dom där jävla hjälpvagnarna på bild.
Och NÄÄÄ jag kommer inte att sluta läsa din blogg.

 
qehenne

qehenne

11 januari 2010 21:28

Her var det jammen ikke lett å lese skiltet, så nediset som det var. Utrolig hva isen kan gjøre.
Ha en flott kveld!

http://www.qehenne.wordpress.com

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

11 januari 2010 22:31

Skulle gärna vilja se Ishotellet någon gång men sova där, nja, jag vet inte. Känns ärligt talat lite svårt att föreställa sig. Även om du inte hittade något inifrån hotellet nu la du ut en annan bild IStället!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

11 januari 2010 23:15

Men du Kvasthilda, alla typer av iskonst är fint, nedisade skyltar eller Jukkasjärvis ishotell - eller Ice Hotel som det ju kallas numera för att vara mer internationellt gångbart. Is är ett häftigt naturmaterial, tycker jag. Ishotellet har jag besökt både vintertid och sommartid, senast med Barnbarnet i somras. Imponerande, men mest imponerande är ändå att någon kom på idén från början.
Ja det gott!
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

12 januari 2010 02:14

Till grannen:
Hörru din surpropp.... Du kan ju inte vara ledig bara sådär. Vi har en massa lok som behöver fixas...... ;p
O det finns fler bilder på er fina orange vagn.... hahahahahaaa! *evil grin*

 
Ingen bild

Kvasthilda

12 januari 2010 02:15

Till alla andra,
tack för att ni förstår det där med iskonst(igt) ;)

 
Lisa

Lisa" title="http://blogg.se]Lisa[/url]" target="_blank">blogg.se]Lisa[/url]

12 januari 2010 14:23

Ja, utan isen hade den skylten kanske inte varit nat särskilt... Mern med, sa blev den väldigt intressant och dessutom snygg. Bra gjort och jag är nöjd utan "glassiga" ishotellsbilder, det far vi utlandssvenskar faktiskt nog av i all sverigereklam... Alltsa, skönt med lite verklighet...

http://mittispenaten. blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards