Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Torsdagsreflektion v2

Av Kvasthilda - 14 januari 2010 17:29


För många har den senaste veckan mest inneburit kyla. Kallt kallt kallt. Hos oss i Sveriges nordligaste kommun har det inte alls varit så kallt. Vi har mest haft blidväder, med plusgrader och regn på sina håll. Åtminstone där jag befunnit mig, runt centrala Kiruna och norrut, mot Björkliden. Det har ju varit mycket arbete då jag hade arbetarhelg, den som gick.

Vad som däremot är det ljuvligaste med veckan som passerat är att jag har sett ljuset. Ja, i form av SOLEN! Äntligen är solen tillbaks. Bilden nedan är fotad idag, vid lunchtid med världens sämsta kamera, nämligen den som sitter i min arbetsmobil. Att de ens ids kalla eländet för kamera är oerhört kränkande....

Jag hoppas dock att det framgår att det faktiskt är solen, och HELA solen på bilden. Den har väl inte riktigt hunnit visa sig på andra sidan Kirunavaara än, och i-o-med det lysa över stan. Bilden är tagen söder om stan. Underbart!




 


Torsdagsreflektion hos sinneskatten


 
 
sinneskatten

sinneskatten

14 januari 2010 19:24

Underbart när solen ger sig till känna.

http://sinneskatten.blogspot.com

 
agneta

agneta

14 januari 2010 19:43

Vilken härlig vecka du har haft. Äntligen sol. Det kan inte bli mycket bättre och jag ser visst att det är en sol ;-)

http://enkameraettliv.blogspot.com

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

14 januari 2010 19:53

"Nu har jag sett ljuset" är också en titel på en av mina sånger. Du beskriver det själv så poetiskt och fint och som sagt, även om vi varken har midvintermörker eller midnattssol här är det helt underbart och hos dig måste ju skillnaden bli ÄNNU mer påtaglig nu. Men även om det inte är någon bra kamera i arbetsmobilen tycker jag ändå att bilden är jättefin och mycket läckra färger som skimrar.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

14 januari 2010 20:38

Här i Götet har vi också haft det väldigt kallt -10/-15 grader varenda dag sedan en månad tillbaka. Men idag har det faktiskt varit lite mildare, bara ett par minusgrader under dagen! Hoppas det fortsätter så, jag är såå trött på kylan!

http://aragornsfru.blogg.se

 
BIldgatan-Avsändare Margareta

BIldgatan-Avsändare Margareta

14 januari 2010 22:42

Visst ser jag att det är solen och jag håller med dig om att det är underbart nu när den finns uppe några timmar per dag.

http://bildgatan.designa.nu

 
Yvonne

Yvonne

15 januari 2010 05:37

Härligt!!! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

15 januari 2010 07:06

Halleluja! Skåda ljuset. En magisk upplevelse som verkligen är fantastisk!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards