Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

strejk

Av Kvasthilda - 15 januari 2010 18:22


Jag går i strejk. Står o lagar mat. Halvsju. Svåger ett o Svåger två kommer o äter. Svågern som ALDRIG äter efter fem. Eller fyra. Eller ens tre ibland. Men idag ska han äta hos oss. Maken sitter i fåtöljen o fiser. Armarna i kors. Nån jävla sport på teven.

Gick på bolaget o frågan när jag kom hem var, Har du köpt nån go-öl åt mig? När han själv varit på samma butik för några timmar sen. Med en överaktiverad hund i skuffen. Tillsammans med ölbacken. Det var öl i hela bilen när de kom tillbaks efter en kort sväng i nån butik. Eller provtur med nån bil. Skyll dig ensam säger jag då. En av grannarnas hundar brukar leka dagisbarn hos Svågern och idag var det Svåger två (eller tekniskt nr ett, fast den som inte bor i närheten) som hade vårdnaden om nämnda jycke.

Jag har jobbat sen halvtre inatt. O jobbar när jag kommer hem.

Fick en massa skäll en gång i världen när jag gick arbetslös och inte gjorde många knop innanför dörrarna här. Nu är det lite omvänt då jag jobbar jävlat dygnet runt o gullevännen, aka Maken eller Skitstöveln sitter på röven o gör nada, njeta, zilch. Fast å andra sidan, när jag var hemma var allt mitt ansvar även då, som nu. Rättovist säger jag.

:pppppppppppppppppp

Tröttkula.

Tror jag har konstaterat att tandvärken snarare är värk i gångjärnen. Eller det ena. Om man inte kan öppna munnen för att äta en banan borde det väl var nåt åt det hållet va??

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr


 
 
Ewa

Ewa

15 januari 2010 21:01

GÅ I STREJK! Skriv inte bara om det utan gör det! De kottar som inte kan laga mat kan du väl laga mat åt, men en vuxen man som bara lider av slöhet HAN får fixa krubbet själv! Stå på dig, annars gör någon annan det. Kram

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

15 januari 2010 21:11

Låter TUNGT detta och jag skulle så gärna vilja skriva något trösterikt till dig. Men att jag själv mår bra just nu och ser framtiden an med tillförsikt och tänker på en kommande vår med vackra blommor kanske kan vara NÅGOT./Jag har själv haft ont i käkarna på något liknande sätt. Reagerade lite också på "tandvärken", för du är nog en person som sköter om tänderna. Men jag tror att jag förstår vad det ev. kan vara. Ta hand om dig!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

15 januari 2010 21:57

Hej Ewa, vad jag har saknat dig :-) Hinner aldrig hälsa på!
Tröttkulan skriker alltid högst. (dvs jag när jag är helt slut).
Tack för kramen! Behövs ibland!

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

16 januari 2010 11:16

Måste ju säga att bakgrunden till "Skitstövel" var rätt kul ändå..

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards