Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Galen ja

Av Kvasthilda - 17 januari 2010 10:37


ja jag blir jävlat galen snart.... förb tandvärk. Måste ringa tandis o få en tid. Försöker klura ut var källan till den hysteriskt och aldrig övergående molande jävla värken sitter, men det är omöjligt. Ibland gör halva ansiktet ont, ibland är det bara en liten irriterande känsla. (nej stryk det, liten är den aldrig). Spelar nog ingen roll om jag hittar källan heller för jag kan inte göra ett skit åt det, annat än knapra värktabletter på löpande band. Max två st, tre gånger per dag.

Kyss mig honey honey kyss mig. Kan man få förtur om man är lokförare?? Nä.

En av mina arbetskamrater ska in o byta krona. Han fick en, nån gång för hundra år sen, typ åttiosju eller nåt o den kostade runt fyratusen. Fick byta ut den en gång o den kostade ungefär fem papp nästa gång. Nu kommer den att kosta honom drygt sextontusen! Det är med titanskruv o de där tjugofemkronorsrackarna betingar alltså ett tandläkarpris, inklusive krona och arbete om SEXTONTUSEN???? shitponfritt.

Jävla vansinne att tandläkeriet inte kan ingå i sjukförsäkringen. Har du inga tänder kan du inte äta. Har du ont i ett knä går du till doktorn, men har du ont i en tand går du fan inte till tandis frivilligt, för det är så jävla dyrt. Till slut måste man dock dra sig dit, innan vettet och tänderna trillar ut för gott.

Jaja, idag ska granen ut. Har inte fått ut det där åbäket än. Rotar sig fast, ungefär som min onda tand. Eller vaddetnuär som gör ont. Skitidé. Granen ska väck. Hann ju inte i onsdags med extrajobb o gårdagen gick mest i vilans tecken efter min senaste arbetsvecka.


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

17 januari 2010 11:06

Jag har förvisso inte tandvärk och mår nu rätt så bra. Men nog har jag BLIVIT TOTALT GALEN många gånger pga. ANNAT. Men nu 2010 får det inte hända igen. Detta måste "läkas ut spontant" och på ett positivt sätt, något annat "hjälpmedel" finns inte. Läste i en blogg nyligen om någon som fick gratis tandvård nu tack vare en försäkring. Men jag vet ju inte riktigt vad det var för behandling hon fick.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

17 januari 2010 16:05

Krake, som har sån värk i tanden eller varifrån värken nu kommer. Troligen tanden i alla fall. Tandisbesök är vanvettigt dyrt. Det finns ingen rim och reson i priserna. Var hos min tandis för några veckor sen och fick en ny plomb för den gamla hade behagat slinka ner i magen tillsammans med en brödskiva. Jobbet tog 20 minuter och kalaset kostade tusenlappen. *Mutter, morr*
Beställ nu tid hos tandis, så inte eländet blir värre och på så sätt dyrare.
Lycka till-kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

17 januari 2010 17:08

Jag betalar 107:- i månaden till folktandvården och då ingår allt förutom tandblekning, skitbra!!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards