Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

tandfén

Av Kvasthilda - 18 januari 2010 19:52


.... har nog missat mig helt. Eller är det jag som inte skött mig? Har beställt tid hos tandläkaren i alla fall... Får se om hålet är störst i tanden eller plånkan innan man kommer därifrån. Antagligen det senare. Det första har de förhoppningsvis fixat. *rys*


Gubben är ute i skogen o åker skoter. For iväg med en arbetskamrat. Hoppas hans rygg håller nu! Eller att han inte fryser ihjäl därute. Det är inte så roligt väder här. Lite småkallt om man säger så. Blåser isvindar, fast de kommer från söder. Eller så. Ryssvindarna brukar ju vara varma o goa men de här är riktigt isandes ryskalla.



Neo är överlycklig att vara hemma. Igårkväll gick han runt o bara myste och kurrade hejvilt. Hälsade på alla och strök sig (markerade) mot våra ben o bara mådde bra. Han skrattade nästan :-) Såg ut som om han log. Han har gått ner i vikt igen. Busat med Storpigans kompis två ungkatter. De två är desto större än Neo. Och en tredje kompis kom förbi dem med sin katt och han är som en jätte i jämförelse. Han är rasren norsk skogskatt så det betyder att han är enoooorm i jämförelse med våra små bonnakatter. Han gillade dock inte Neo o kompisens kattpojkar. Usch. Snuskigt med ungdomar.


Q1-an rullar på. Det har varit en del snack om farligt gods idag och bilder på överlastade timmervagnar. Makalöst hur det kan se ut! *rys* igen!


Nä, nu måste jag ladda med värktabletter igen känner jag.


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

18 januari 2010 20:20

Inget kul med tandvärk och hoppas att det inte blir för dyrt. Hur noga man än tycker att man sköter sig är det himla lätt att missa ändå. Vissa delar av munnen är det så svårt att komma åt. Kanske jag ska köpa fler mellantandborstar förresten. Annars är det eltandborste som gäller, i allmänhet 3 gånger per dag./Å, så lille gubben Neo är hemma igen. Min kattunge i Stockholm var ingen "jätte" men hon hade lite norsk skogskatt i sig så hennes svans var rätt så "lurvig".

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 26 maj 09:00


  Tema nr 263 Ser inte skogen för bara träd 147/366   Skir försommargrönska.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 25 maj 11:00

Ahh. Här såg jag fram emot en lördagstimme med Anna Charlotta, o så sitter Annika vid rodret och styr oss genom sina vilda vatten i stället, fast med ACs karta. Med tanke på musiken och uppgifterna lät det som ACs kryss, men i sedvanlig ordning kände...

Av Kvasthilda - Lördag 25 maj 09:00


  Eget tema nr 26 Färger jag blir glad av 146/366   Jag bara älskar vår vackra regnbågsvagn!    Här har den sällskap av en himlakropp. Fullmånen hänger i tråden ovanför :)        Tyvärr finns det personer som blir väldigt provo...

Av Kvasthilda - Fredag 24 maj 09:00


  Tema nr 248 Rinnande 145/366   Det har blivit en del "samlande" av bäckfåror de senaste jobbveckorna. Vi har ju X antal bäckar som kommer ner från fjällen omkring oss på sin väg ner till Torneträsk och de varierar enormt i storlek och vidd....

Av Kvasthilda - Torsdag 23 maj 09:00


  Tema nr 67 Fjällbäck 144/366   Den kommer från en av Kirunafjällens mest kända vyer; Lapporten. Miellejohka.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte N...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards