Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

penicillin

Av Kvasthilda - 20 januari 2010 14:18


Så blev det. Min onda tand har fått meddusiin. Fick Kåvepenin utskrivet av farbror tandläkare. Sen fick jag välja om jag vill ta bort den rackarns visdomstanden eller inte. Vis som JAG är valde jag penicillinet för nu, med en tidsbeställning om att ta bort eländet senare i februari. Blev ett superbilligt besök. Har knappt varit hos tandis på x antal herrans år och fick trehundra pix i rabatt så jag betalade bara sextiosex kronor! Utdragning av visdomstand kostar nånstans mellan 720 o 1400...

Fy fan vad kaffet är DÅÅÅLIGT! *rys*

Neo ligger på soffryggen o spanar lite. Har konstaterat att vår svarta kisse inte alls är svart. Storpigan hade foton på kompisens katter tillsammans med Neoplokles och kompisens ena katt är en helt vanlig bonnkatt och svart som natten- Där han inte är vit. Vilket är en nassemustasch på överläppen (Hitler in disguise) och fyra vita fossingar. Just ja. en fläck på bröstet också som sig bör på dessa kissar. Hans bror är tigermönstrad. Neo har bruna strån under det svarta. Eller snarare de ser svarta ut på ytan, men är egentligen bruna. Mörkt, mörkt bruna. Det är därför han aldrig blir riktigt svart när man fotar honom. Sen är han ljus i skinnet under pälsen också.

*rys* En klunk snuskkaffe igen.

Aj, Tanden gör ont. Har tagit två Kåvepenin (doctor's orders) och ett par Alvedon för att försöka lindra eländesvärken men än har det inte släppt. Tar ju cirkus en halvtimme innan det börjar släppa.

Varför kaffet är så jävla äckligt? Jo, perklarn har stått oanvänd ett par dagar. Jag har druckit det kaffe jag behövt under utbildningen, på jobbbet. Ungefär lika äckligt automatkaffe, men en kanna som står oanvänd ett par dagar drar på sig en surunken smak som sätter sig i kaffet. Nu är Maken hemma efter sin skotertur på fjället ett par dagar och då ska det kokas kaffe.

De har klarat sig från busiga vindar sa han. Hur fan har de lyckats med det? Verkar som om det blåst i hela norrland, utom just där de varit. Bra iofs. Har sluppit frysa då!


Jag vill ha en SEMLA!


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

20 januari 2010 15:09

Skönt att det har börja verka (istället för värka!) och att du får hjälp. Jag kände ju ända hit hur ONT du måste ha haft. Var det verkligen själva visdomstanden som gjorde ont?! Har ju haft problem med dessa tänder också, men det var nog mer i tandköttet men jag minns att jag gick i gymnasieskola när det värkte som sjuttom och jag VAR nog 17-18 eller så då. Det har varit tal om ibland att ta bort visdomständerna men jag har dem ännu kvar och även någon lagning i dem. Har sällan hål tack och lov och hoppas att det fortsätter så. Det brukar nog kosta omkring 600 för en undersökning för mig, ingen rabatt alls. Men det är en helt normal undersökning och jag brukar få en årlig kallelse./Du har ju skrivit om att Neo ser brun ut i solen (visst är det så) men oavsett vilken färg han har är han ju så ljuvligt söt och vacker.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Yvonne

Yvonne

21 januari 2010 07:04

Va skönt att du fick penicillin mot tanden!
Det är hemskt att ha tandvärk! Usch!

Våran Aine har några få vita strån på ena sidan. Ser jätteroligt ut eftersom hon annars är svart!

Puss till lille Neo och kram till dig! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards