Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

tröksöndag

Av Kvasthilda - 24 januari 2010 14:15


En dryg timme till jobb. Har jour idag. Har jag en jäkla tur slipper jag jobba alls, men vi har en halvtimmes inställsetid till jobb så det är bäst att vara beredd på att det kommer nåt. Antagligen gör det faktiskt det. De har inte satt folk på alla turer så jouren åker ofta på nåt. 16-06. Hela natten i beredskapsställning. Tur att man slipper sitta på jobbet i alla fall! Bor så nära.


Har åkt på en rejäl förkylning. Nyser o snörvlar.


Gjorde pepparkakor igår. En plåt med farmors citruspeppisar. Ungarna tog ut en rulle deg ur frysen runt jul men ingen har inte idats baka nåt så den har bara legat där. Nu är de slut. Pepparkakorna. De hann inte ens av bakplåtspapperet. Hann knappt torka! Eller ja, av plåtpapperet kom de ju uppenbarligen, då de är slut. Men de hann inte in i nåt annat, typ en kakburk, eller upp på ett kakfat. Direkt från papperet. De är ju lika goda för det - o man slapp disken!


Vad ska vi äta idag? Hjärnan är luddig och svårfungerande. Allt går långsamt. Får bli nåt så trist som en pannkaka tror jag. Livräddningsmat. Eftersom jag jobbar tänker jag inte ge mig in i nåt avancerat kulinariskt. Att jag har en familj med minst fyra medlemmar till som är kapabla att laga mat, eller åtminstone läskunniga spelar ingen större roll. (Tolkning: ta fram en kokbok o hitta nåt, frysen är full med kött o färs o fisk o kyckling o...) Nä, då får det bli nåt snabblagat o pissenkelt.


Shit. Måste skaffa en ny stol till det här jäkla datorbordet. Vet inte hur många vi gjort av med. Billiga (läs gratis) stolar vi fått från jobb o kontor när de bytt ut, eller möjligtvis köpt billigt från desamma vid nån jobbauktion. Tyget håller inte. Stoppningen ramlar ut. Kontorsstolar som stått år ut o år in på kontor kommer hem till oss och nöts upp på ett halvår. Makalöst. Den här har varit ställbar. Ryggstöd o höjd, armstöd o annat. Nu är den helt slut. Kan inte ställa ryggstödet. Plastdetaljer som är söndervridna. Armstöden klagar väldans mycket. Den står snett. Nåt är knas med sitsen alltså. Om jag fick ha den ifred o ställa den som jag vill ha den vore ju en önskedröm, men det är så många som sitter här så det är en fullständig omöjlighet. Alla vi är ju givetvis byggda olika och kräver olika inställningar på stolen. Skulle vara som på vissa bilar. Ställ in, tryck på en knapp för att spara och nästa gång du sätter dig o nån annan varit där, tryck på din knapp o DINA inställningar kommer tillrätta.


Jaha, nittio minuter kvar. Kanske man ska titta till tvättmaskinen då. Dammsuga skiter jag i, även om det är over due för flera veckor sen. Typ.


Atchjoo!


 
 
Ingen bild

Gunnar

24 januari 2010 18:02

Om det bara vore stolsitsen, så går ju den att klä om. Inte så svårt faktiskt, och tar man markistyg så håller den ett bra tag.
/Gunnar

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

24 januari 2010 18:06

TRÖÖÖÖKIGT är då ett ord som används här i Gästrikland också, men jag mår väl inte alltför "trööökigt" just nu faktiskt. Smaken är ju som bekan delad men jag tycker om pannkaka och tycker inte alls att det är så "trist", en favoriträtt är det faktiskt. Citruspeppisar låter ju intressant./Trist däremot med din förkylning och visst vet jag att hjärnan inte fungerar riktigt just då. Det med stolen verkar ju vara en riktigt svår sits...

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards