Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Arkiverat v4

Av Kvasthilda - 30 januari 2010 11:01


Jag försökte lägga upp den här innan jag la mig inatt, men vårt internet fick som vanligt nåt frispel o hela sidan hängde sig. I o med det försvann mitt inlägg jag så omsorgsfullt skrivit om dagens bild... Får'la göra ett nytt försök.


Den här lille parveln som ger sin mormor nåt att dricka (ur en tom mugg kanske ska tilläggas) har just blivit storebror! Vår familj fick igår tillökning av ett litet flicke-barn. Mormor på bilden är min Svägerska nr 1 o parveln är dotterson till Störstebror i Amerkatt.



När bilden togs i somras, var pojkens mamma i Dalarna och gjorde sig redo för Tjejklassikern. Det stod Vansbrosimning på schemat. Man anade redan då hennes lilla kula under våtdräkten. Jaja, parveln o hans mormor är också fotade i Dalarna förstås :-) Hemma hos... nu ska vi se... Morfarsmor. Det blev lite rörigt med alla generationer under hans dop förrförra sommaren. En annan blev plötsligt gammel-faster. Så nu är man alltså gammelfaster för andra gången!


Arkiverat

 
 
NatureFootstep Arkiverat

NatureFootstep Arkiverat

30 januari 2010 12:00

släktförhållandena låter en aning komplicerade (fniss).
Det var nog tur att muggen var tom. Men visst ser det rart ut. :)

Om du ofta får problem med internet, har du funderat på att skriva i word eller liknande och sen kopiera över? Det gjorde jag när det jämt blev problem. Då har man ju texten kvar i alla fall.

http://www.nfbild.blogspot.com

 
Ingen bild

Kvasthilda

30 januari 2010 12:08

Många släktingar är det :-)

Vi har äntligen fått ett utkast-verktyg .- och jag brukar alltid kopiera det jag skriver innan jag skiftar fönster/flik eller klickar på spara utkast/publicera, men inatt ville det sig inte alls.

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

30 januari 2010 12:57

Ja, detta med släktförhållanden kan bli aningen komplicerat. Har själv inga syskon men andra har ju och mycket annat så släkten är rätt så stor faktiskt. Fint foto är det ju./Ja, att kopiera är ju vettigt men det är verkligen inte alltid som man hinner..

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ladyinblue

Ladyinblue

30 januari 2010 13:00

Först vill jag säga Grattis till flickebarnet och till en nybliven gammelfaster.
En fin bild på storebror och hans mormor tillsammans
Kramen Ulla

http://ladyinblue.bloggplatsen.se

 
Bimbo Boy

Bimbo Boy

30 januari 2010 13:52

Svar: Tack så mycket för kommentaren! :) Välkommen åter! Kram

http://bimboboy.com/blogg

 
Maria

Maria

30 januari 2010 16:44

Jag får gratulera till att du blivit gammel faster igen.
Jätte fin bild.

http://mariabelgien.blogspot.com

 
Ingen bild

Gunnar

31 januari 2010 00:29

Såsom första kommentaren föreslår här ovan; längre inlägg skriver jag alltid i Anteckningar, och klistrar sedan in i kommentarfältet. Annars försvinner texten vid uppdatering av sidan, och det sker automatiskt i alla flikar när jag t.ex tillåter ett java-script i någon flik. Det kan vara ganska irriterande, så av misstagen lär man sig.
/Gunnar

 
Ingen bild

Bildgatan-Avsändare Margareta

31 januari 2010 19:17

=) Ja det här med släktförhållanden kan bli lite krångligt ibland. Nu var inte din så svår, egentligen. Ett fint minnesarkiv är alltid bra att ha. Gammelfaster, skulle jag gärna varit men blir varken moster eller faster.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Av Kvasthilda - Söndag 14 april 09:00


  Tema nr 350 Vårvinterljus 105/366   Och ett jaktplan passerade på realtivt låg höjd. Lite svårt att se det mot vårsolens sken, men det är där, lite nedanför solens vita ljus.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards