Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 juli 2010

Av Kvasthilda - 21 juli 2010 23:56


När jag passerade en av myrarna längs järnvägen häromdagen såg jag en rävunge som lekte vid spåret. Farlig lekplats! (ett av dess syskon har varit lekt lite för nära när ett tåg passerat) Hade som alltid kameran med mig men var för nära ungen för att få en bild på den. Körde en bit till och såg en stor räv, kanske mamma? Eventuellt var hon ute o letade mat åt de sina? Fångade henne på några bilder, om än lite suddiga.





Av Kvasthilda - 21 juli 2010 22:03


Ja, jisses.... Det tar tid att redigera bilder. Fixa o dona. Klippa o klistra. Fundera på vilken bild som ska redigeras med eventuell oskärpa, eller nåt annat. O bilderna är suddigare än i kameran (jamen visst... den lillelillelille skärmen kan ju inte säga flaska om hur bilden ser ut i original. Som om datorskärmen - eller snarare sonens teveskärm - säger flaska då?)

Suck o stön.

Funderar på mina trehundrasextiofemmor. Några bilder/teman har jag fotat men inte lagt upp ännu. En del teman har jag lagt upp men hittat nya bilder till. Bäh.


På teven försöker Jet Li trösta en ledsen hora (Bridget Fonda) medan en galning dyker upp o gör livet överjävligt för alla. O där kom det tunga artilleriet o massakrerar hela kinesbutiken. Overkill. Kiss of the Dragon.

En drake är inte ett djur. En drake är en drake. Så är det.


Av Kvasthilda - 21 juli 2010 21:46


Kråkvicker i blåsten




~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Macro Lovers denna veckan



Av Kvasthilda - 21 juli 2010 09:45


SvågerEtt fyller år idag. Knapsufarbror. Bop-po Ben.
~ Jag vill ha en bok om lok eller en lokbok.

Det har varit en stående kommentar till mig.

Till Kråkan säger han:

~ Jag vill ha en Jordenruntresa eller en penna.

Här kommer en penna passande en knäppkorv.

Men du får bara titta på den. Den är MIN.


Grattis Pucko. Vi älskar dig!


Av Kvasthilda - 21 juli 2010 09:00


Tema nr 203 Oanvänd

203/365


Finns det nåt skönare än att krypa ner i alldeles nytvättade lakan? Speciellt om de hängt ute på ett klädstreck och torkat i sommarvinden. De här är inte bara nytvättade utan dessutom helt oanvända. Alldeles nya och jättesöta med röda rosor och blå förgätmigej (kan vi ju låtsas då de fanns i andra färgställningar också, med gröna små blommor....) på ena sidan och randiga i rosa, rött, grönt o blått på andra sidan.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards