Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Kvasthilda - 10 september 2012 16:14


Under mina tre timmar i Boden häromdagen skulle jag gå på apoteket bland annat. Tog ett par pauser på vägen dit o hamnade bland annat på Kicks. Målade naglarna på morgonen innan jag for från Kiruna o konstaterade att mitt nagellack var kladdigt och behöver bytas ut. Gick in för att leta fram en ny flaska av densamma men hittade inte märket av nån anledning. Fastnade bland OPIs nya lacker o bland annat deras Spiderman-färger. Jag drogs till den gröna, likt flugan i spindelnätet o vände upponer på den för att se vad den hette. Just spotted the lizard. Så heter den. O visst får man en känsla av ödla? Lite grönt o lite guldigt o lite blått. 

Yrslade vidare bland färgflaskorna o hittade magnetfärgerna från IsaDora. Tyvärr fanns inte den rosa. De har visst aldrig fått in den. TRIIIST. Plockade bland de mörka färgerna som fanns, två gröna, ett par bruna, ett par lila o vad mer. Den trista är att alla säljs med samma magnetmönster. Å andra sidan hade kanske variationen varit för stor om man kunnat välja bland alla mönstren ockå - och bara vissa blivit sålda. Nu har de andra mönster som tillbehör. Ah. Fick bli en grön o en lila. -ish. O ett par extra magneter. Medan spenderarbrallorna var på frågade jag efter IsaDoras kracklacker vilka jag också blev hänvisade till. Tråkiga färger. Men de är ju inte meningen att vara sketaroliga. Det är ju effekten som sådan som är det fina i kråksången. De finns i nån brunmurrig färg, nån blå o grön om jag minns rätt. En vit, en svart, nån grå. Minns inte exakt. Åsså den beige jag valde först. Tittade på den rosa o tyckte det skar i ögonen med den där matta bubbelgumfärgen. Äh, Tar den också. Summa summarun, dryga sjuhundra pix för lite glimoglam plus lite borttagningsmedel. Skulle ju åtgärda eländet jag hade på naglarna o hade den där ödlan i åtanke. 




När jag så kom mig till Långträsk o hittade någa minuter till att leka med naglarna. O tillome hittade rondeller i en av gubbens lådor... av badrumsskåpstyp. Inte gubbatyp. så satte jag mig ner med lackerna o funderade. Hmmm... Måste nog testa det där krackelacket i alla fall. Sagt o gjort. Tog den rosa då jag ju hade rosa lack på naglarna redan o målade på. Första nageln blev inge bra kan jag tillstå men sen gick det som på räls. Tog några sekunder o lacket började dela sig. Häftigt! Så med glittrigt underlack i mörkrosa o guld med det tråkiga matta rosa ovanpå blev resultatet detta. O nu behöver ni ju inte studera mina hemska nagelband o skivade o sneda naglar o allt annat som hör denna lokförares torra händer till, utan spana bara på lacket. Kulijul. Lacket fick sitta kvar. O gör så än idag fast det matta är nu högblankt liksom resten. Det blir så efter några dagar. Nästa gång blir det ödlor på fingrarna. Tror jag. Spidermanlacken finns ju också med krackeffekt såg jag nånstans. Fast nåt sånt har jag inte. Funkar väl med det beige från IsaDora då. 



Av Kvasthilda - 10 september 2012 09:00


Tema nr 7 Aska

254/365


Ur askan i elden. Av gårdagens eld finns idag bara lite aska o en halvbrunnen vedpinne kvar. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 10 september 2012 08:32


Ja, det är fortfarande väldigt underligt. Det här är inte min bild!!!!! 



Eller jo, bilden som sådan men den där textbilden har freaking fasen inte jag lagt upp. Den finns inte på min blogg alls. Nånstans. Såhär ser det ut när jag kollar bloggen via mobilappen. Mitt burnin'-inlägg har en helt annan bild än den jag lagt upp. Måste vara nån annan som skickat upp en bild i samma stund så de har fått nån typ av hopblandning i koden. För de kodas om ordentligt när de kommer upp på bloggen o får en tecken-kombination utan like. 


Av Kvasthilda - 10 september 2012 08:14


Vilket liv det är. Micke for hem igår o tog med sig jämtvalpen Ibra o Björn Borg, dvs laikan Hector. Maken är i skogen med Leif och jämthunden Rex. Kvar i hundgården är den överledsna o stressade stövar'n. Vad han då heter. Ointressant egentligen. Men han gråter o grinar o ylar o skäller. Alldeles emsammen. Tidigare hade han sällskap av Hector o Ibra när Rex var i skogen - även om de inte delade fysisk hundgård. Det är fyra burar intill varann och de bodde i två av dem. Gissar att grabbarnas hundar delade på en av de andra.

Det fanns tidigare två jämtar de varvade jakten med. Rex på morgonen, Kato på eftermiddagen - eller tvärtom. De där två kom aldrig överens. För mycket alfahannar båda två. De slogs hela tiden så Micke bestämde sig för att sälja den ena o det blev bråkstaken Kato som fick byta skog. Nu är han i annat jaktlag o gör dem lyckliga med sitt älgskällande. Han är duktig. Det är Rex också. Rex är Makens favorit o Kato kommer näst i ordningen.

Lilla Ibra är för liten än men söt som bara den. Nästa år kanske han börjar jaga. Nu är han bara valp - fyra månader gammal. Hector funkar visst också bra i skogen men det är bara Micke o grabbarna som kan få in honom igen. Maken o de andra kan det inte. Han lyssnar inte på nån annan än Mickes blod som det verkar. "Grabbarna" är Mickes brorssöner. 

Ser att vinden börjar ta i lite nu. Det är fler rörelser på sjön. För en stund sen var det enda som rörde sig där dansande älvor. Dvs morgondimma. Den har lättat nu och vattnet börjar röra sig. Bra för jakten. Vindstilla går inte. 

I morgon åker jag hem igen. Utan förättat värv. Inte en svamp nånstans. Har fått några höstbilder men inget uppseendeväckande i år. 

Ska se om jag ids ta mig upp mot bron men 373an är inte världens roligaste väg att promenera efter o nu har lastbilarna börjat röra på sig igen. Tradarna som passerar med sån hastighet att locken till brevlådorna har konsert. 

Nåja. I morgon är en annan dag. Sen är det svappis o gälka som gäller. UrrkBurrk. Nå, nån ska väl göra det också. O en Bodensväng har jag (kvar) på schemat. Får se hur det går med den saken. 

Ska Inger dit o peta ryker den väl. *bah*


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards