Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 november 2016

Av Kvasthilda - 12 november 2016 16:29

Löste krysset längs järnvägen idag, mestadels stående i väntan på möten. Tur att radion fungerade stundvis i alla fall. 


VI började med en ny låt med Uggla. Magnus. Han har baserat texten till den på sin son Ruben och han i sin tur, har hjälpt pappa med videon till låten. Världen är din

Ta plats min vän, världen är din
Nu finns det inga men, sätt den i spinn.
Snurra den du
Höj våga vinn, det är det e nu, det är bara nu
Världen är din


Vi har hört den med Tommy Körberg o Benny Anderssons orkester. Idag var det ordlöst på dragspel.

Månstrålar klara, glimma

Vinden sakta dör
Och i den sena timma
Jag mandolinen rör
Bakom balkongens galler
En skugga jag skymta, ser
Och i gondolen faller
En ros till sångar'n ner


Från gondoler till dans. Samba sambero. Anna Book tävlade i Mellon 2007 och tog sig till finalen direkt med den. 

Hmmm. En rätt kul ledtråd till ett udda svar. Vi hör en melodi ur en musikal om djur - vad hörs de göra normalt sett?? Memories ur Cats. Ja, de hörs jama


Torka inte tårar utan handskar. Underbara teveserie. O bokserie före det. Mitt enda liv är en av melodierna ur filmatiseringen av Jonas Gardells fina skildring om en grupp bögar i Stockholms sjuttiotal. Gertrud Stenung sjöng. Jonas gjorde även en föreställning med det namnet, Mitt enda liv


Sedan fick vi ett potpourri av en annan estradör och revyartist. Ernst Rolf


Lennart Palm tog sig an Orups Regn hos mig


Tillbaks till Melodifestivalen och sjuttiotalet igen.1973 närmare bestämt. Dina bröst är som svalor som häckar. Det är väl en av få rader som naglat sig fast hos alla som hört, och inte hört Sommar'n som aldrig säger nej. Malta tävlade med den, Göran Fristorp och Clabbe af Geijerstam. Malta är en ö i Medelhavet... 


Nä... Sudda sudda sudda sudda bort din sura min.... Idag är väl ett par häckande duvbröst inte hela världen. Eller hur var det nu? 


Från sudda till Snoddas. Gösta Nordgren hette han en gång, innan han blev Snoddas med hela svenska folket. Hälsingepojken som sjöng när han inte spelade bandy. 

Jag är en pojke från en by i gamla Hälsingland
O där jag bor där ser man skogen famna sjö och strand
Jag vill gå i lugn och ro, över myr och över mo
De där hemma tro i mig ska tanken gro

 

Jag vill ej bli fabrikör
fast det är nog en favör
kan ej heller bli frisör
nej jag är en skogsflanör
som vill vara fri och fiska dag o natt

Skogsflanören


Åsså Monika Bring med Svenssons Treooo. De spelade Lasse Berghagens En kväll i juni. Ja, dit är det långt. 


Mycket vatten hinner rinna under broarna innan dess. Om inte vattnet frusit till is. Water under the Bridge är just en låttitel av och med Adèle


O det var allt för idag! 


Av Kvasthilda - 12 november 2016 09:00


Tema nr 360 Ämne

317/366


Jaaadu. Ett foto. Ett ämne. Om man inte hittar ett ämne för fotona kan man ju alltid ta det här. Fast ämnena är faktiskt Fe o H2O. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards