Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 november 2016

Av Kvasthilda - 13 november 2016 19:48

Huff. Är huv'et dumt - får huv'et lida. Mmm. Huv'et i det här fallet. Stämplade in i ottan på jobbet - efter en natt med rätt kass sömn och för få timmar. Loggade in på fido o en ny order. Vänta nu. Instillt. Vad är instillt? Mitt tåg?? Kollade med Körordersystemet - o jodå. Mina tåg inställda. Menvafaen? Ingen Pf på plats den tiden så jag ringde Op. Det var bara att stämpla ut igen o fara hem då. Tog fyra sekunder så ringde Op igen o sa att jag hade ett annat tåg? Menvafanigendå?? Inget på sms/telefonen. Kollade mailen. Jodå. Redan i början av nov (de där evinnerliga två veckorna innan) hade ändringen kommit.... (o ingen ändring i tidrapporteringen, vilket också är en av mina grundpelare för skiften, inte mail som försvinner i horderna av andra). Suck. La mig på fyllebritsen en stund o försökte ta ikapp lite förlorad sömn. TVÅ timmar. Nä. Var inte lönt. Det var bara att ta sig upp o skriva ut nya order o dra sig mot kusten. Svintrött innan jag var framme. Tog en promenad o tog över två PokéGym. Hämtade min bonus o drog mig sen mot överliggningen. Slog igen ögonen på soffan. Nä. Gick inte det heller. Varför ska det vara så svårt att slappna av? 

Fick en kompis med mig hem i alla fall. Ett fint surrsällskap. Nu är jag däremot rätt slut i luvan. 16 timmars vakentid. Nä, sjutton vid det här laget. O inatt är det supermåne. Kanske man ska krypa under täcket för nån timmme, kliva upp o spana in spektaklet? Om man nu ser nåt. Lite molnigt. 

Har i alla fall en kattlåda att städa ur. 

Av Kvasthilda - 13 november 2016 09:00


Tema nr 238 På glid

318/366


Ska man ut o glida på is, kan ett par skridskor vara bra att ha! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards