Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 november 2016

Av Kvasthilda - 15 november 2016 19:50

Å herre gud vad trött jag är!! Sov skitdåligt inatt o det blev väl fyra timmar totalt.... Fyra! Ville ju komma iväg tidigt. Sitter nu i stugan o gäspar och ögonen är grusiga. Långt väg idag. Halkigt o jävligt. Snöflingor i ögonen. Halvljus eller helljus? På av På av. O höll på att plocka ett par rådjur vid avbländning - på ett par km håll. Idiot. Tur nog hade rådjuret närmast vägen god överlevnadsinstinkt o vände ner i diket igen när jag kom. Svintrött o höll på att somna ett par gånger. Farligt på vägen. Tog mig ner i alla fall utan att somna. 

Punisen har varit ute flera gånger. Vill inte ha henne ute, då det finns rävar kring Ryggen. O vår Luna är det närmaste jag kommer den där supermånen. För molnigt och snöigt för att den ska synas genom gröten. O Luna har jagat snöflingor. Som en tok for hon fram o tillbaks o runt runt runt. 

Gubben är hos Gunnar o ser på hockey. Det snurrar i radion här också, men jag funderar på att krypa under duntäcket o SOOOOOOVA. Morgondagen skulle bjuda på ett kusinbesök, men jag får se om jag ids. Hade iofs varit kul, eftersom det är evigheter sen jag träffade Jenny senast, men ja, får se. 

*gääääzzzzp*

Av Kvasthilda - 15 november 2016 09:00


Tema nr 96 Helglycka

320/366


Ja, lyckan vore fullständig om det inte vore så långt att köra.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards