Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 november 2016

Av Kvasthilda - 22 november 2016 23:30

Kusin vitamin fyller år idag. Fina Mia. Maria. Min fantastiska kusin som älskar lakrits. Jag har en kasse full med grejer hon skulle ha. Eller, som jag köpte till henne, men så for hon lite tvärt till Sverige när hennes pappa blev sjuk och hon fick nog med sig en hel del tillbaks till Kanada igen, alldeles på egen hand. Dock ska jag försöka få iväg delar av det till henne. Lösgodiset är inte så kul längre, för det är en månad sen jag köpte det. O få i min familj gillar lakrits så jag får nog stoppa i mig det själv. Tuggade på en lakritsstång igår. En sån salmiakstång. Sur som fan. O den var lite hårdtuggad o gjorde att jag fick mäkta ont i käkleden. Kunde inte öppna den! 

Ikväll har pigan o jag umgåtts. Vi chattade lite via messenger o hon undrade om vi skulle gå på bio på lördag. Njaaaeee. Jag har inställt tåg o jour i stället. Vågar nog inte gå på bio. Jamen. Den går i 2D ikväll. Arrrggghhhhh. Kollade finanserna o insåg att jag inte ens kunde skrapa ihop till en biljett på det som låg lite här o där. Men så hittade jag en lös hundring i väskan. Plötsligt händer det. Ska vi gå? Jag kommer upp o hämtar dig! Sagt o gjort. Hennes syster ville inte följa. Eller ville o ville. Kunde inte. Evinnerliga förkylning/ influensa. 

Så det blev bio för mor o äldsta dotter. Fantastiska vidunder och var man hittar dem. Lite irriterande med översättningen - även om de gav fan i att översätta diverse trollformler. Alohomora fick vara kvar som den är. En liten överraskning i slutet. Okrediterad. Än så länge. HA! Mellandotra skvallrade för storasyster så hon visste vad som väntade. Är ju lillasysters stora idol. 

Nu måste jag försöka krypa under täcket o sova. Upp igen om bara några få timmar. *bah* Bagartider. 

Av Kvasthilda - 22 november 2016 09:00


Tema nr 52 Entusiast

327/366


Busig kisse.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards