Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 december 2017

Av Kvasthilda - 2 december 2017 17:52

Har varit en fullproppad dag idag. Löste krysset i direktsändning men sen har jag inte haft en minut att sitta ner vid datorn :) Än är barnbarnet här men några minuter kanske man kan stjäla sig. O där fick man pussa pannan då han slog sig lite. Maken sitter o smuttar på en kalenderöl, men han har inte kopplat dem till en julkalender ännu. 


Vi började med jultema idag. Snälla snälla. Caroline Af Ugglas


Sjörövarfabbe farfarsfar... Det var en gammal släkting till Pippi det, dvs Inger Nilsson. O textens skrevs förstås av Astrid Lindgren.  


Lasse Tennander sjöng Tänk om, i originalet heter den ju Imagine och skrevs av John Lennon


Vad heter hon i gruppen? Hmmm. Duon möjligen? Markoolio hade med sig Linda Bengtzing i Värsta Schlagern


Barbara Hendricks sjöng Circle of Life ur Lejonkungen. Som filmtiteln säger handlar den om ett lejon, eller flera. Lilla Simba o hans far Mustafa och så den elake farbrodern Scar, vars svenska röst gjordes av den nyligen bortgångne Rickard Wolff. 


Om jag hade pengar
Ya ha deedle deedle, bubba bubba deedle deedle dum

bara gå omkring o jabba daj
hela fickan full med guld
jobba när jag ville
Ya ha deedle deedle, bubba bubba deedle deedle dum
om jag bara vore lite rik
jabba dabba dibi dibi dum

Vi fick dock ainte höra texten, när Roby Lakatos spelade fiol. 


Sen en röst från forna tider. Dean Martin: 

Everybody loves somebody sometime
Everybody falls in love somehow
Something in your kiss just told me
My sometime is now


Sen ett av de längsta svaren som nånsin brukar finnas i Melodikrysset. En våg av längtan med Flamingokvintetten


Göteborgs symfonietta under ledning av Tomas Blank spelade en dansk folkvisa. Jag gick mig ut en afton, men på danska stavas det aften



Mia Skäringer på det, med Om vi faller isär

Och varje ny dag så gör du mig glad
Vi sårar varandra
Och vi gör misstag
Jag ser i din blick allt som du inte vet
Vi håller ihop och vi faller isär
Som kärleken är
Håller ihop när vi faller isär
Som kärleken är


Sedan hörde vi en Taube-melodi om Fritjof och Carmencita, spelad av en stor orkester under ledning av Anders Eljas.


Vi slutar med en Battered Soul och den som sjunger om det är Anna Ternheim. 


Ikväll är det väl säsongsavslutning i Så mycket bättre? Icona Pops dag. Får se om jag hinner se det. Maken är hemma så förmodligen inte. Då kan man alltid tillgå TV4Play. Har förra veckans avsnitt att ta igen också. 



Av Kvasthilda - 2 december 2017 09:00


Tema nr 295 Sommarhetta

336/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards