Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 december 2017

Av Kvasthilda - 7 december 2017 11:16

Blä. Jag var lat igår o gjorde en ugnspannkaka. Drog ihop smeten på eftermiddagen o for på lite ärenden. När jag kom hem anade jag en reflex i hallen o jodå. Maken var hemma. Slängde in plåten i ugnen o vå åt. O det smakade i-n-g-e-n-t-i-n-g. Glömde saltet. Bläää. 

Jag som såg framför mig en middag o sen ett par bitar med smör på till frunch idag. Vaddå smör? Jo, min far brukar bre smör på kvarvarande plättar o pankaksbitar och äta till sitt ett-kaffe. Det är gott. Men då ska det fan vara salt i smeten. Kan säga att det smakar nada som det är nu. Spelar ingen roll om man eftersaltar de färdiga bitarna - det smakar skit ändå. Nåja. Blir nog mätt(are) ändå, hur omsakligt, dvs smaklöst det än är. 

Av Kvasthilda - 7 december 2017 10:45

Oj, vad jag har sovit, men ändå inte så utvilande som man kunde önskat sig. Maken lämnar sovrumsdörren öppen när han går på morgonen för att katten ska komma in. Låt henne stanna utanför.... *suck* Det lyser en liten lampslinga i hallen o den får jag rätt i ögonen. O sen givetvis för att jag har jour. Hörde aldrig när telefonen ringde, men jag hörde signalen från SMSet som kom på det. Konstigt. Spolade vatten precis förmodligen. Fick jobb för en sjukskrivning. Helt OK. Blir lite övertid på den. 

Nä, har lite tid att fixa o trixa med foton en stund då innan det blir jobb-jobb. Hejpa Hej! 

Av Kvasthilda - 7 december 2017 09:00


Tema nr 224 Nertryckt

341/365


Apropå accent... Magnus har en röd näsduk nertryckt, eller ja, nerstucken i fickan.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards