Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 december 2017

Av Kvasthilda - 13 december 2017 10:53

Sitter med Musikhjälpen i bakgrunden och Luciamusik annat håll. Lite splittrat blir det... Vår termometer har gått sönder. Undrar hur kallt det är ute? Maken ids ju aldrig göra ett jota för att skaffa nåt nytt, han sitter mest o glor på hjärndödande Discoveryserier. Fan, åk o köp en ny termometer. De finns överallt där det säljs minsta hushållsmskin eller tillbehör. Gubbadagis. Åk då. Varför ska allt ligga på mig? Han sätter sig vid sin platta o söker på Prisjakt eller liknande så fort det handlar om nåt som ska handlas o så blir det ändå helt uppåt väggarna. 

Vet inte var min ljusramp tog vägen heller. Fort o fel? Sakteliga o aldrig rätt? Äh. Ska man få nånting gjort måste man göra det själv. 

Skitsamma. Missade Luciafirandet i teven (som vanligt) o då hade jag ändå ställt klockan på ringning för att kliva upp lite tidigare så jag får sova nåt i Narvik inatt. Klockan ringer i ottan igen. Hade dock svårt att somna igår o med min övertorra näsa klev jag upp o grävde fram Nozoil som var väl gömd i det kaotiska medicinskåpet. Måste rensa ur det. Alltid är det nåt. 

Nä. fortsätta med den enda bilden jag fixat just nu. Hejpa! 

Av Kvasthilda - 13 december 2017 09:00


Eget tema nr 39 Sju

347/365


Hmmm. Nä. Sju sorters kakor ska det vara säger Anders i Allt för Sverige. Varken mer eller mindre. Sju. Lagom. Fast jag tror inte nåt av de här recepten finns i boken Sju sorters kakor. Ärvda recept. Från mamma, farmor, svärmor, hopplock från mormor och andra recept och goda grannar. Men inget av recepten är nytt. Tillsammans med gårdagens vaniljrutor är det sju sorter totalt, såhär lagom till Lucia. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 13 december 2017 01:37

Hmmm, tror jag skrev ett inlägg men stängde fönstret så det försvann nog. Pigan ringde o ville ha barnpassning men jag har smakat en julöl ikväll o vill inte köra bil. Saken är den att lilleman var sur när pappa hämtade honom o ville inte bli påklädd sin overall o slog ifrån sig. Hans hand tog så vansinnigt olyckligt att barnafadern fick ett hårt finger i ögat o slog igen ögat direkt. Han fick på barnet overallen o åkte hem, efter min fråga om han verkligen skulle köra bil... 

Så galet. Efter hämtning av barnets mor ikväll har ögat svullnat så det går inte att öppna. Akut sjukhusbesök då, efter att modern kommit hem. Undrar hur det går med eländet. Aj Aj Ont. 

Själv ska jag krypa under täcket nu, efter att ha jobbat med en del bilder till bloggen. Håller alla tummar jag har att det går bra. AJ! 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards