Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 december 2017

Av Kvasthilda - 11 december 2017 23:26

Ännu en psykiskt påfrestande dag till ända. Måste strax krypa under täcket för att hinna sova till morgonens skift. Börjar före fan, men har fått inställt redan för en vecka sen o inte hört nåt om återanordning så just det tåget lär nog vara fortsatt inställt. Kan ju bli nåt annat. Världen är full av influensa just nu. Peppar Peppar så har jag klarat mig. Maken var ju sjuk i över en vecka o är inte tillbaks i sin fit for fajt-form riktigt ännu. Fit for fajt är han väl förvisso alltid, men han har det lite jobbigt med pulsen i snötrampandet på jobbet.

Själv har jag ett blåmärke stort som Sahara på rumpan. Du är smutsig, sa barnbarnet när vi skulle gå o sova häromkvällen. Vaddå? Såg inget så jag tog en spegel o kikade o hoppsan hejsan. Ett gigantiskt märke från kanten vid skinkan o en bit ner på låret. Kättrade ju över ett staket för att komma mig till bilen häromkvällen när jag blev avlöst vid tåget. Gick hål i jobbrallorna - och långkallingarna såg jag sen. Otroligt att inte blodvite uppstod i arslet också. Men ont gör det, känner jag. 

O vi for till Magnetiten o käkade jullunch idag, Kråk o jag. Junior kom hem o var proppmätt. Han hade tagit en tidigare lunch. Mötte folk som tyckte det inte var nåt att hänga i granen, men jag gillade det jag åt i alla fall. Blev så där lagom mätt, eftersom jag bara valde att ta lite rökt lax, en potatis, ett par prinskorvar, några köttbullar o några bitar revbensspjäll (SÅÅÅ goda!!). Sen kallskuret var det Västerbottenssill (fantastisk!), nån skinkstek i rostbiffsstuk, en bit kalvsylta, ägghalvor med räkor o nån kräm och.... ja, just det, nån korvskiva. O en god mimosasallad på äpplen o mango(?). Kanske inte gourmetrestaurantkvalitet, men Mycket Väl Godkänt för en storköksresturang. 

Ska nu ta mig fysiskt och psykist övertrötta kropp o kasta hela mig i säng. Go'Natt Världen! 

Av Kvasthilda - 11 december 2017 09:59

Sitter o väntar på besked när Kråk är klar med sin läkarundersökning. Kroppsbesiktning. Nä, inte den obligatoriska vi har på jobbet. Just ja. Hon ska kolla sin dåliga mage. Vad nu Previa kan göra åt det, ge henne en remiss förmodligen? Kan bara hoppas hon får en rejäl genomgång och grundlig undersökning. Pigaliten. Som inte är så liten. Barn är barn, hur stora de blir. Vi ska nog gå o äta lite jullunch på jobbet. Mina kollegor tog en tidig brunch vid nio, men då hade inte jag klivit ur sängen ens. Tidiga människor. Alldeles för trött o lat för det. Messade Kråk i stället så går vi dit tillsammans när hon är klar hos doktorn. Sen får det vara så mycket folk det vill som köar där. 

O barn, ja. Vi har ett fyrfota barn här. En tjock liten envis katt. Luna brukar sitta på byrån utanför sovrumsdörren och jama o klösa på handtaget för hon vill komma in till människorna innanför. Igår morse släppte Husse in henne och hon i sedvanlig ordning smet in under sängen först. Sen klev hon ut på andra sida och hoppade upp i sängen. Tvärnitade o sniffade lite mot husses plats. Satte sig o stirrade. Vad i hela fridens tider är det som ligger där?!?? Nåt läskigt, uppenbarligen då hon fick enorma ögon och öronen på helspänn. Det låg en meterlång liten person där och snusade. Mycket underligt. Som tur är klev hon inte upp på honom o började trampa som hon gör med alla oss andra. Den lilla tjockisen väger lite för mycket för ett litet barn att ha på bröstkorgen, trampandes. 

I morse sen... Hon hoppade upp på byrån (hörde jag inte - eller kanske för hon skjuter ihop porslinsskålarna som står där) o klöste på handtaget. Jamade. Pep. Jamade lite till o klöste. O plötsligt var dörren öppen. Hon lyckades öppna den för egen tass. Himmel. Det var det det. Hennes jamande o klösande har jag kunnat ignorera, men nu är det slut med det. När Tyra bodde här låste vi dörren för att få sova ifred. Kanske dags att införa det igen? Äh, hon får hållas. Det är bara det att hon är så infernaliskt rastlös o ska ut igen efter fyra minuter o då står dörren på vid gavel efter att hon knuffat upp den i sin promenad mot köket. Kattskrälle. 

Av Kvasthilda - 11 december 2017 09:00


Tema nr 330 Under lugg

345/365


-.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards